دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امین میرزایی

حوزه / حجت الاسلام میرزایی، گفت:  توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و توان و قدرت مقاومت صرفا در حد بازدارندگی نیست، به بیان دیگر قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصر به فرد و برهم‌زننده تعادل و محاسبات دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با تأکید بر اهمیت صدور انقلاب و مفاهیم ارزش‌های اسلامی به اقصی نقاط جهان، اظهار داشت: مفاهیم اسلام، مثل عطر گل‌های بهاری است و هیچ کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و لذا پخش می‌شود و همه‌جا می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مسئله صدور انقلاب اسلامی، مسئله کشور گشایی نیست، گفت: مسئله‌ صدور انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، مسئله‌ باز تولید معارف والای اسلامی است تا مسلمان‌ها احساس هویت و شخصیت اسلامی کنند و با تعالیم اسلام که نجاتبخش بشریت است، آشنا شوند.

امام جمعه دمق، با اشاره به اینکه مسئله «و یضع عنهم اصرهم و الأغلال الّتی کانت علیهم» مسئله باز کردن قفل و زنجیرهایی است که در محیط شرک‌آلود به پای انسان‌ها بسته شده، اظهار کرد: اسلام و انقلاب اسلامی می‌خواهد تا این‌ قفل‌ها را بگشاید.

وی با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی باعث توانمندی مستضعفین عالم از جمله غزه و یمن شده است، یادآور شد: امروز غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و از آن باید به عنوان میدان مبارزه حق و باطل یاد کرد.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به آیه ۷۵ سوره مبارکه نساء، وَمَا لَکُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا، خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند برخی مسلمین را توبیخ می‌کند که چرا از جبهه حق دفاع نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرد، گفت: توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و توان و قدرت مقاومت صرفا در حد بازدارندگی نیست، به بیان دیگر قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصر به فرد و برهم‌زننده تعادل و محاسبات دشمن است.

امام جمعه دمق، با تأکید بر اینکه پیروز میدان مبارزه حق و باطل همیشه حزب الله است، یادآور شد: بنا بر آیه ۵۶ سوره مائده، وَمَن یَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزۡبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلۡغَٰلِبُون، محور مقاومت و حماس، پیروز در غزه است.

وی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند، مطرح کرد: جبهه مقاومت راه‌کنش‌های میدانی و محیطی خود را به‌صراحت اعلام نخواهد کرد و این یکی از قواعد اصلی نبرد است.

حجت الاسلام میرزایی، افزود: هشداری هم به رژیم اشغالگر قدس بازنده این نبرد می‌دهیم و آن این است که شرایط محور مقاومت در یمن را مطالعه کنید و ببینید که ائتلاف عربی، عبری و آمریکایی نتوانست در مقابل قدرت نمایی او ایستادگی کند، تا جایی که امروز از یمن به عنوان یکی از قدرت‌های محور مقاومت یاد می‌شود، تا جایی که یمنی‌ها به اردن و سعودی‌ها پیام داده‌اند که رژیم موقت صهیونیستی را می‌خواهند هدف قرار بدهند که دولت اردن و دولت سعودی مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: یمن و صنعا چهار طرح را برای حمایت از غزه آماده کرد، از جمله، گسترش بانک اهداف در اسرائیل، هدف قرار دادن آمریکا در داخل و خارج یمن، مسئولیت هر تشدید داخلی، بر عهده سعودی و امارات بوده و علی‌رغم مخالفت این دو کشور با حمله به یمن، آنها در قلب درگیری خواهند بود و تقویت نیروها در خطوط مقدم و اعلام آماده‌باش، در کنار برگزاری مانورهای آمادگی و اتخاذ آرایش تهاجمی برای ورود در همه عرصه‌های زمینی و پاکسازی شهرها و استان‌های مختلف یمن.

امام جمعه دمق، خاطرنشان کرد: به رژیم موقت صهیونیستی هشدار می‌دهیم حال که در غزه ضلع سوم یعنی ضلع عربی هم نیست، رژیم موقت و غاصب صهیونیستی به‌اذن الله محکوم به نابودی است، سیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی شامل تانک، نفربر و بولدوزر منهدم شده است، مطرح کرد: رژیم موقت صهیونیستی درصدد تشکیل یک گردان زرهی جدید از نیروهای ذخیره شامل تانک‌های قدیمی مرکاوای ۳ است که قرار بود از رده خارج شوند اما به سبب کمبود تانک و خودروهای زرهی و ضربات سختی که ارتش در جبهه جنگ در غزه دریافت کرده، مجبور است فعلا از این تانک‌ها استفاده کند.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به سفر هفته گذشته رییس‌جمهور به استان کردستان، خاطرنشان کرد: امیدواریم رییس‌جمهور سفری هم به استان همدان و شهرستان رزن و بخش سردرود داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در جاده‌های شهرستان رزن نیازمند توجه جدی مسئولان است، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، ابراز کرد: اداره تابعه شما در استان همدان چرا راه مواصلاتی رزن دمق که قرار است به شهرستان کبودرآهنگ متصل شود را به اتمام نرسانده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha