جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: اسرائیل شانس خود را با حمله به جنوب لبنان امتحان کرد و در در نهایت اسرائیل دست به دامن جامعه بین الملل شد و از جنوب لبنان عقب نشینی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف که به صورت مجازی ایراد شد، در خصوص تهدید های رژیم اسرائیل به هجوم علیه لبنان یا ایران گفت: اسرائیل شانس خود را با حمله به جنوب لبنان امتحان کرد و در نهایت اسرائیل دست به دامن جامعه بین الملل شد و از جنوب لبنان عقب نشینی کرد.

اگر اسرائیل بخواهد شانس خود را با ایران امتحان کند، یک خودکشی حتمی است

وی با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی اگر بخواهد شانس خود را با ایران امتحان کند، خودکشی حتمی برای اسرائیل است، افزود: هرگونه تجاوز از سوی اسرائیل، تمامی منطقه را گرفتار جنگ می کند.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه عصر کنونی، عصر اسلام است و شواهد زیادی در این خصوص وجود دارد، تصریح کرد: سفر پاپ فرانسیس به نجف اشرف دلیلی بر این مسئله است.

گسترش جریان راستگرای اسلامی در موسسات آکادمی فرانسه

وی ادامه داد: واشنگتن می خواهد تصمیم ترامپ در خصوص تحریم های شدید علیه ایران را لغو کند و از طرفی امانوئل مکرون نسبت به فروپاشی زندگی و تجاوز جنسی به کودکان هشدار داد که دلیلی بر فروپاشی تمدن غرب است. همچنین وزیر آموزش عالی فرانسه نسبت به گسترش جریان راستگرای اسلامی در موسسات آکادمی فرانسه هشدار داده است؛ همه این ها نشان می دهد که ما در عصر جدید یعنی عصر اسلام قرار داریم و ما در انتظار ظهور امام زمان (عج) هستیم.

نیرو های ناتو یکبار هم با داعش وارد جنگ نشدند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه جمعه با تأکید بر اینکه عراق نیاز به افزایش نیرو های ناتو در این کشور ندارد، گفت: نیرو های ناتو یکبار هم با داعش وارد جنگ نشدند و هیچ اطلاعاتی در خصوص مخفی گاه و تونل های  داعش ارائه ندادند.

ما نیازمند تعامل صادقانه بین المللی علیه تروریسم هستیم

وی تصریح کرد: چرا ناتو در خصوص یورش ترکیه به منطقه سنجار و حوادثی که در دیالی اتفاق می افتد و ما هر روز شهید می دهیم، اقدامی نمی کند؟ ما نیازی به افزایش سربازان ناتو نداریم، بلکه ما نیازمند تعامل صادقانه بین المللی علیه تروریسم هستیم.

خطیب جمعه نجف اشرف به بمباران پایگاه آمریکا در اربیل و تشکیل کمیته ای برای شناسایی هویت عاملان آن، اشاره کرد و افزود: ایران و حشد الشعبی اقدام در این خصوص را رد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ضمن ابراز نگرانی نسبت به هرگونه واکنش نا به جا و سوء استفاده از این حادثه برای طرح های پنهانی مثل هدف قرار دادن پایگاه های حشد الشعبی یا تیره کردن روابط دولت مرکزی و اقلیم کردستان، خواستار خویشتن داری بیشتر و موضع گیری های مناسب و دوری از بر هم زدن امنیت عراق و منطقه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha