چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: عراق در تمام سطوح امنیتی، اقتصادی، سیاسی و استقلال در حال بهبود است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی گفت: عراق در تمام سطوح امنیتی، اقتصادی، سیاسی و استقلال در حال بهبود است و نخست وزیر تأیید کرد که هیچ مشکل مالی در عراق وجود ندارد.

وی افزود: بصره که استان محرومی بود، امروز شاهد آن هستیم که قرار است بزرگترین پروژه توسط آستان مقدس حسینی در آن راه اندازی شود که شامل بزرگترین شهر پزشکی با مساحت (۲۵۰) هزار متر مربع و دارای (۵۲۰) تخت و (۸) دانشکده پزشکی مجهز به جدیدترین تجهیزات می باشد.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص مسائل منطقه گفت: ما از بازگشت عربستان سعودی به واقع گرایی و پیروزی اراده مردم با تسلیم شدن در برابر خواسته های آنها، استقبال می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص مسائل جهانی اشاره کرد: تمدن غرب و کشورهای بزرگ که به دور از خدا هستند، در مسیر فروپاشی و ناپدید شدن قرار دارند، چنانکه آمریکا امروز شاهد نابسامانی های اقتصادی و تشدید خودکشی هاست و آن امروز اولین عامل مرگ و میر در آمریکاست، به گونه ای که بر اساس گزارش ها، سالانه (۱۳۲) هزار نفر خودکشی می کنند، در حالی که از هر پنج آمریکایی یک نفر از اختلالات عصبی رنج می برد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: ماه مبارک رمضان در عراق با گسترش مجالس وعظ و ارشاد، زیارت های میلیونی در طول ماه، توزیع سبدهای غذایی و افطار دسته جمعی و رشد پدیده مذهبی همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدمهدی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام انشالا در توافقات و مذاکرات ایران با عربستان به سمت مطرح کردن بحث سازندگی و ساماندگی قبور مظلوم بقیع پیش برده شود و حرکتی موثری یشود، ظلمی که سالها بر ساحت ائمه و قبور مطهر بقیع رانده شده باید پایان یابد و عقل ها بیدار شوند تا بر اولیای دین که رسالت الهی را بر دوش داشتند آن طور که شایسته است خضوع و تعظیم نمایند. ان شاءالله