یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: قطعاً اسرائیل تمام نابود خواهد شد و روزی می رسد هیچ اسمی از آن باقی نمی ماند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: رقابت های انتخاباتی اعضای شوراهای استانی از دیروز آغاز شد که در تاریخ مقرر برگزار می شود و در اینجا همه باید برای حضور در انتخابات به نیت تقرب به خداوند متعال پیشقدم شوند.

وی افزود: رقابت انتخاباتی گواه سرزندگی مردم است، مشروط بر اینکه از جانبداری پرهیز کنند و هرکس باید فردی را انتخاب کند که به او و صلاحیت و اخلاص او اعتماد داشته باشد.

آمریکا باید به حضور نیروهای خود در عراق پایان دهد

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص نیروهای آمریکایی در عراق اشاره کرد: وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست های صادر شده برای پایان دادن به حضور این نیروها در عراق، اعلام کرد که نیروهای خود را از عراق خارج نمی کند.

وی بیان داشت: هیچ کس این تصمیم را نمی پذیرد و آمریکا باید به حضور نیروهای خود در عراق پایان دهد.

قطعاً اسرائیل تمام نابود خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص مسئله فلسطین تصریح کرد: پس از اجرای همه راه حل های دیپلماتیک، به منطق زور می رسیم، هر چند که نمی خواهیم دامنه جنگ را تشدید و گسترش دهیم، زیرا همه تلاش ها و راه حل ها اجرا شده است و جهان ناظر بر حوادث غزه است و نسبت به آن بی توجه است و قربانیان آن روز به روز افزایش می یابد.

وی تأکید کرد: قطعاً اسرائیل تمام نابود خواهد شد و روزی می رسد هیچ اسمی از آن باقی نمی ماند.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص مسائل داخلی عراق بیان داشت: ما مجدداً از ریاست هیئت وزیران برای اعطای ۱۰۰ هزار دینار در ماه به بازنشستگان و همچنین پرداخت مبالغی به خسارت دیدگان از باران و سیل و خشکسالی تشکر می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به یکی از فاکتور های توسعه انسانی با عنوان (پروژه های خیریه در توسعه انسانی) پرداخت و اشاره کرد که دولت از طریق فراهم آوردن فرصت شغلی و حمایت از مردم از طریق ثروت های عمومی، باید تامین امنیت اقتصادی را به عهده گیرد.

وی افزود: اسلام عنصر سومی را اضافه می کند و آن پروژه های خیریه است که همان (صدقه) است.

سپس خطیب جمعه نجف اشرف، روایات متعددی را ذکر کرد که بر نقش صدقه در امنیت اقتصادی و افزایش روزی تاکید دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha