شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: تصمیم "چارچوب هماهنگی" برای پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی در عراق، تصمیمی درست است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف گفت: تصمیم "چارچوب هماهنگی" برای پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی در عراق تصمیمی درست است، زیرا عراق قادر به رویارویی با چالش های امنیتی است.

وی افزود: آمریکا باید تمام جریمه های مالی را پرداخت کند و به قربانیان تمام اقدامات تجاوزکارانه ای که به انجام آنها اعتراف کرده است، دیه بپردازد.

امام جمعه نجف اشرف همچنین از موکب های حسینی برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی و مقابله با همه انحرافات فرهنگی تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه با اشاره به جنگ نوار غزه، از مردم غزه برای پایداری و مقاومت در این نبرد که بیش از ۱۳۰ روز است که از شروع آن می گذرد و در آن بیست و نه هزار نفر شهید شدند، تشکر و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: مردم غزه به ملت های مسلمان درس شجاعت و مقاومت دادند و به دشمنان نیز این درس را دادند که مردمی که به شهادت ایمان دارند، شکست نمی‌خورند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص سیل اخیر اشاره کرد: ما از دولت عراق می خواهیم که خساراتی را که برخی از شهرهای ما در اثر طوفان و سیل متحمل شده اند، جبران کند.

وی در خطبه دینی ضمن یادآوری سالروز ولادت امام سجاد (علیه السلام)، گفت: امام سجاد (علیه السلام) بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) در دو جهت بودند؛ اولین جهت، جهت انزوا و دوری از میدان است. جهت دوم این است که آنگونه که شایسته است و با توجه به اولویت ها در میدان حضور داشته باشند.

وی گفت: جهت دوم، جریان معتدلی است که ائمه اطهار (علیهم السلام) انتخاب کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha