دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
در پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان کرمانشاه

حوزه/ رییس دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: برای رشد و تعالی روحی نسل جوان و آشنایی هرچه بیشتر با برکات نماز، باید همه ظرفیت‌ها در خدمت فرهنگ‌ سازی نماز قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، علیرضا شهرستانی رییس دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، صبح امروز در پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزان، ضمن ابلاغ پیام نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، اظهار داشت: بنابر تأکید مکرر رهبری حکیم و فرزانه، باید با استفاده از ابزارها و شیوه‌های هنری، دانش‌آموزان را به نماز ترغیب کرد چراکه دعوت هنرمندانه، اثرش نافذ و ماندگار است.

وی برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی نماز را یکی از اصلی‌ترین رسالات آموزش‌وپرورش خواند و گفت: لازم است با به‌کارگیری ظرفیت‌های متنوع انتقال پیام در قالب‌های هنرمندانه، از جمله تئاتر، شعر، موسیقی و خوشنویسی پیوند دانش‌آموزان با نماز را در وجود ایشان نهادینه کرد.

شهرستانی، ترویج و نهادینه‌سازی نماز را مستلزم هماهنگی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی دانست و عنوان کرد: فعالیت‌های جزیره‌ای اثرگذاری لازم را نخواهند داشت و موجب هدر رفتن سرمایه‌ها خواهند شد، بنابراین برنامه‌ریزی و اقدام مشترک میان دستگاه‌های متولی و نهادهای مردمی، تأثیر امور فرهنگی را دوچندان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وجود نمازخانه با فضای مناسب در مدارس بسیار ضروری است، اظهار کرد: ورود خیرین مسجدساز و مدرسه‌ساز به ساخت، تجهیز و مرمت نمازخانه‌های مدارس، قطعاً در زمینه‌سازی برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس تأثیرگذار خواهد بود.

رییس دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: اختصاص فضای نمازخانه مدارس، به اموری چون برگزاری کلاس درس یا ورزش، در حالی‌که حتی برای محلات فاقد مسجد، می‌تواند محل اقامه نماز جماعت باشد شایسته و پسندیده نیست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha