شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی

حوزه / امام جمعه کرج گفت: بعد از گذشت چهل‌وچند سال هنوز آنچه در این اجتماع عظیم جلوه‌گری دارد، حضور همه اقشار ملت با گرایشات و عقاید و پوشش‌های مختلف است، بخصوص بانوان که با حضورشان نشان دادند شعار زن، زندگی، آزادی در استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی معنا پیدا می‌کند، نه در جای دیگر، حضور طیف‌های مختلف از بانوان نشان‌دهنده بصیرت و دشمن‌شناسی آنان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هفتم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) کرج بابیان اینکه همین اول خطبه لازم است مجدداً از حضور آحاد مردم شریف، قدرشناس، صبار و شکور کشور و به‌خصوص استان البرز و به‌ویژه شهر کرج در جشن پیروزی انقلاب که به تعبیر رسانه‌های غربی شگفت‌انگیز بود تشکر و قدردانی کنم، اظهار داشت: خداوند به هر قدمی که برداشتید مضاعف پاداش دهد.

انقلاب اسلامی ریشهای عمیقتر ازآنچه بیگانگان تصور میکنند، دارد

وی بابیان اینکه آنچه خودش را خیلی روشن نشان داد، حضور نوجوانان دهه هشتادی و نودی‌ بود، عنوان کرد: علیرغم سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی و تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای که از مدت‌ها قبل برای عدم حضور و یا کم جلوه بودن آنان کرده بودند، اما بانشاط و پرشور آمدند و نشان دادند که انقلاب اسلامی ریشه‌ای عمیق‌تر ازآنچه بیگانگان تصور می‌کنند دارد.

امام‌جمعه کرج افزود: بعد از گذشت چهل‌وچند سال هنوز آنچه در این اجتماع عظیم جلوه‌گری دارد، حضور همه اقشار ملت با گرایشات و عقاید و پوشش‌های مختلف است، بخصوص بانوان که با حضورشان نشان دادند شعار زن، زندگی، آزادی در استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی معنا پیدا می‌کند، نه در جای دیگر، حضور طیف‌های مختلف از بانوان نشان‌دهنده بصیرت و دشمن‌شناسی آنان بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی تأکید کرد: آمدن انبوه جمعیت به میدان این پیام را داشت که، "ای دشمن زبون که خرج می‌کنی و نقشه می‌کشی، وسوسه می‌کنی، از مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در کشور که عامل اصلی‌اش خودتان هستید، استفاده می‌کنی تا باورها و عقیده به انقلاب را عوض و یا کم‌رنگ کنی، این را بدان که مردم ولو از ضعف‌ها و کمبودها و حتی از بعضی مسئولان گلگی داشته باشند، اما این را هم خوب می‌دانند که ریشه ‌این گرفتاری‌ها کجاست و در حرکت در مسیری که برای آینده کشور انتخاب کرده‌اند سست نمی‌شوند و باقدرت، اصل انقلاب را حفظ می‌کنند و هرگز در دوقطبی برگشت از انقلاب و یا داشتن رفاه بدون استقلال، نمی‌افتند".

وی ادامه داد: مردم با تحلیل درست تا امروز تسلیم دشمن نشده‌اند، بلکه با نگاه به درون، با وحدت و همدلی به کمک مسئولان برای بهتر شدن اوضاع جهاد می‌کنند و به فضل الهی با همین نگرش در عرصه همایش ملی آینده یعنی انتخابات پیش رو، حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه از اول نهضت تا امروز مردم ما نشان دادند از بصیرتی برخوردار هستند که به‌موقع و در زمان مقتضی اقدام لازم را انجام می‌دهند، گفت: مردم قم در ۱۹ دی با هدایت و رهبری روحانیت، به‌موقع قیام کردند و تعدادی شهید دادند، این اقدام مهم با خیزش و حماسه مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ به‌مناسبت چهلم شهدای قم به‌موقع ادامه پیدا کرد و تأثیر خودش را بر انسجام مردم و چهلم گیری‌های دیگر شهرها گذاشت و تا پیروزی انقلاب ادامه داشت، بعد از پیروزی هم مردم به‌حمدالله در زمان‌سنجی و اقدام به‌موقع کوتاهی نداشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه در طول تاریخ اسلام بخصوص شیعه، روحانیت رهبر و قائد مبارزه با استعمار و حرکت‌های آزادی‌خواهی و ضد استکباری بوده و تا امروز هم جلودار همه حرکت‌های مردمی از انقلاب و دفاع مقدس و سازندگی و تبیین و ده‌ها مسئله اجتماعی و فرهنگی بوده و در این مسیر خون‌های فراوان داده است، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس با محاسبه تعداد شهدا، هرروز یک روحانی شهید شده است که نسبت آن با بقیه اقشار قابل‌مقایسه نیست، لذا اول اسفند را به مناسبت شهادت شهید محلاتی که نماینده حضرت امام(ره) در سپاه بودند، روز روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری کردند.

مردم وظیفه‌شناسی کردند، پس مسئولان، مسئولانه قدم بردارند

وی تأکید کرد: مردم پای‌کار انقلاب، اسلام و نظام هستند و نباید فراموش شود که مردم وظیفه‌شناسی کردند، پس مسئولان هم مسئولانه قدم بردارند و در مشکلات اقتصادی، در معیشت و مسکن و ازدواج و تکثیر جمعیت و فرهنگ و مسائل مختلف جهادی‌تر عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه یازدهم شعبان المعظم سالگشت ولادت علی ‌بن ‌الحسین(ع) یکی از حماسه‌سازان کربلا است، بیان کرد: شخصیتی که در دامان حسین(ع) قرآن، عرفان و سیاست را یاد گرفت، انسانی کامل با ویژگی‌های اخلاقی کم‌نظیر، هم شجاعت بنی‌هاشم را داشت و هم سخاوت بنی‌امیه را، به‌خاطر سخاوت زیادش، لقب ناری القری را به او دادند که هیچ‌کدام از فرزندان ائمه به این عنوان ملقب نشدند چون روی بام خانه آتش فراوان روشن می‌کرد تا از راه‌های دور بفهمند در آن خانه از غریب و فقیر و در راه مانده پذیرایی می‌کنند و در کنار همه این صفات از زیبایی بنی ثقیف هم بهره برده بود، لذا دوست و دشمن را به شگفتی می‌انداخت و جوانان را به‌سوی خود جلب می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی یادآور شد: به خاطر توجه و اهمیت اسلام به جوانان روز ولادت این شخصیت والا را روز جوان نامیدند تا به مسائل جوانان توجه بیشتری صورت گیرد، رسول خدا فرمودند: «شما را نسبت به جوانان به نیکی سفارش می‌کنم، چرا که آنان، دل‌های رقیق‌تری دارند، به‌راستی‌که خداوند، مرا نویدبخش و بیم دهنده برانگیخت، آن هنگام، جوانان با من هم‌پیمان شدند، درحالی‌که پیران به مخالفت با من برخاستند» یا حضرت آقا در بیانی فرمودند: «باید مسئله جوانان، نیازهای جوانان، آینده جوانان و برنامه‌ریزی برای جوانان را یک مسئله درجه‌یک و جدی به‌حساب آورند، این اجتناب‌ناپذیر است». تعابیر حضرت آقا درباره جوانان باید جدی گرفته شود، وقتی می‌فرمایند: «نسل جوان در هر جامعه، موتور حرکت تحوّلات اجتماعی و تحوّلات سیاسی است»، یعنی مسئول در همین مسیر از جوانان منطقه مدیریتی خودت استفاده کن.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود بدون استفاده و همراهی جوانان به اهداف انقلاب دست‌یافت؟ لذا شناخت آسیب‌ها و برطرف کردن آن‌ها باید از اولویت‌های مسئولان باشد.

جوان ایرانی در همه زمینهها درخشیده است

وی با تأکید بر اینکه باید به نقشه‌های شوم دشمنان برای زمین‌گیر کردن و از کار انداختن جوانان با ابزار منکرات و فساد و امثال‌ذلک توجه جدی شود، گفت: استکبار جهانی و به‌تبع صهیونیست‌ها از رشد و موفقیت‌های دانشمندان جوان ما به‌شدت نگران و وحشت‌زده هستند و با انواع ترفندها تلاش می‌کنند جوان ایرانی موفقیتی نداشته باشد، اما به کوری چشم دشمنان جوان ایرانی در همه زمینه‌ها درخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) فرمودند، ما می‌توانیم، حضرت آقا نیز محور پیشرفت جامعه اسلامی را نسل جوانی می‌دانند که سه ویژگی، ایمان، دانایی و عزم داشته باشد و نتیجه‌اش می‌شود ما می‌توانیم، همچنین نقش جوانان در بیانیه گام دوم به‌عنوان نقشه راه تحقق آرمان‌ها و اصول انقلاب و شیوه‌نامه تکمیل نظام سازی و درنهایت تمدن سازی مورد تأکید قرارگرفته است، پس می‌توانیم که امروز به تعبیر یکی از مسئولین باید بگوییم «ما توانستیم»، یعنی از ما می‌توانیم رد شدیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه توفیقاتی که سازمان انرژی اتمی در مباحث مختلف دارد را دنبال کنید که امروز با رادیو داروها دست بیگانگان از کشور کوتاه شده است، اظهار کرد: در پرتودهی محصولات کشاورزی ‌و مواد غذائی‌ و افزایش زمان ماندگاری آن‌ها در انبار و جلوگیری از دورریز غذا که در دنیا قدمتی صدساله دارد و امروز در ایران پیشرفت‌هایی داشته که عمده فعالیت‌ها دست جوانان این رشته بوده و ده‌ها پیشرفت دیگر که بحث خود را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه میانگین سنی برای پیشرفت‌های این ۴۰ سال، زیر ۳۰ سال است و خیلی بخواهیم بزرگ‌تر بگیریم زیر ۳۵ سال است و این‌ها شکرگزاری می‌خواهد، خاطرنشان کرد: همه باید مواظب این سرمایه‌های اجتماعی و آینده‌ساز کشور باشیم، باید در سطوح مختلف مدیریتی و تصمیم‌گیری با نظارت پیشکسوتان به‌کار گرفته شوند.

وی بیان کرد: الگوی جوانان ما در مراحل مختلف و انجام‌وظیفه در هرزمان، علی‌اکبر(ع) است.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین آرمان‌هایش مبارزه با استکبار جهانی و به‌خصوص رژیم صهیونیستی است، یادآور شد: رژیم جعلی که بیش از ۷۰ سال است تا آنجا که توانسته در هر نقطه دنیا که مقدورش بوده خون بی‌گناهان را ریخته، دانشمندان و انسان‌های فرهیخته را نابود کرده به فرهنگ و تمدن ملت‌ها لطمه زده و از هیچ جنایتی کوتاهی نکرده است، این آرمان‌خواهی ملت ایران خودش را در تبدیل سفارت رژیم منحوس صهیونیستی به سفارت فلسطین و گشایش آن در ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ است، یعنی ۷ روز بعد از پیروزی انقلاب و از آن روز تا امروز ملت و دولت ایران از آرمان‌های فلسطین دفاع کرده و اعلام هم کرده به هر کشوری که برای نابودی رژیم جعلی اقدام داشته باشد، کمک خواهد کرد.

غزه در سختی قرار دارد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه به فضل الهی با ترکیب و ترتیب و آرایش و اقداماتی که این روزها جبهه مقاومت انجام می‌دهد، نابودی و اضمحلال این جرثومه فساد نزدیک‌تر از موعد مقرر خواهد بود و ما هم به هر وسیله‌ای اعم از اجتماع و شعار از مظلوم حمایت می‌کنیم، گفت: غزه در سختی قرار دارد این‌همه شهید و کشته، خودِ سازمان ملل اعلام کرده ۹۰ درصد از جمعیت غزه کمتر از یک وعده غذایی در روز دارند و یک‌چهارم مردم با قحطی آشکار مواجه هستند، اما رژیم پلید خبیث به‌واقع در دام غزه گرفتارشده و هر چه تقلا می‌کند بندهای گرفتاری خودش را محکم‌تر می‌کند، روز مظلوم اگر تیره و گر مشئوم است، روز ظالم به حقیقت تیره‌تر از مظلوم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی افزود: اخیراً برای اینکه بتواند امتیازی بگیرد و شرایطی را تحمیل کند به شهر رفح که جنوبی‌ترین نقطه در نوار غزه و چسبیده به مرزهای مصر است با تقریباً ۴۵ کیلومترمربع مساحت و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که خودشان آنجا را نقطه امن اعلام کرده بودند حمله می‌کنند تا عملاً به دنیا بفهمانند به هیچ پیمانی پایبند نیستند.

وی اظهار کرد: در آنجا جان انسان‌ها را به گروگان گرفته‌اند تا خود را نجات دهند اما راه نجاتی برای اسرائیل نمانده، در هر صورت شکست‌خورده این جنگ است و به نظر بنده می‌رسد که برای نجات خودشان هم که شده به‌زودی نتانیاهو را از قدرت حذف خواهند کرد.

وی بابیان اینکه انتخابات که مقدمات آن در حال فراهم شدن است، گفت: توجه دارید که به چه کسانی رأی دهید و چه کسانی را کنار بگذارید، شورای نگهبان کف کار را برای انتخاب در نظر می‌گیرد اما انتخاب خوب‌تر و اصلح با شماست.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز، افزود: بعضی که رد صلاحیت شدند با جوسازی اصرار می‌کنند علت را به مردم بگوئید، خب چرا بگویند؟ مردم آنچه را باید بدانند با چشم خود دیده‌اند و می‌دانند و برای خودتان هم اگر فرستادند از باب یادآوری است، بنابراین احتیاج به نامه‌پراکنی و تشویش اذهان نیست، اگر به فکر مردم و انقلاب هستید سعی خود را بر مشارکت حداکثری معطوف کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه به‌دور از افراط‌وتفریط و حب و بغض افراد را بررسی کنید، یادآور شد: سوابق آن‌ها را ببینید، ممکن است امروز از مسائلی که گذشته داشته اعراض کرده باشد، اما امام(ره) به ما آموخت که برگشت افراد را بپذیرید اما کار کلیدی به آن‌ها نسپارید.

وی ابراز کرد: مجلسَین یک کار کلیدی است، پس با حضور خود و انتخاب دقیق فرصت را از فرصت‌طلبان، قدرت‌طلبان و عوام‌فریبان بگیرید، ببینید این آقائی که کاندیدا شده با چه کسانی حشرونشر و الفت و انس دارد، افراد را از دوستانشان هم می‌شود شناخت، بعضی‌ها با هرکسی نشست‌وبرخاست دارند و در هر جلسه‌ای شرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: ببینید چه کسانی حامی آن‌ها هستند، قطعاً افراد دنیاطلب و زیاده‌خواه و اهل رانت و زد و بند از هرکسی حمایت نمی‌کنند، کاسه آنجا رود که قدح بازآید.

وی خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها می‌پرسم از بعضی که این عمارت را چگونه ساختید؟ می‌گوید خیرین، میگویم خب این خیّر چرا در این ده سال پیش من نیامده؟ البته آمده‌اند، با پرونده کلفتی که گفتند حاج‌آقا اگر این را حل کنید ۲ میلیاردش در اختیار شما هر جور خواستید مصرف کنید، بعد چند میلیارد می‌خواهد در کنارش بگیرد، یک ریالش هم حرام است و آن بنا هم که با آن پول ساخته می‌شود حرام است و خیری در آن نیست.

وی ادامه داد: ببینید از کی، کی حمایت می‌کند؟ اگر دزد، رانت‌خوار، سابقه‌دار و مشکل‌دار پشت یک سری افراد قرار گرفتند بدانید که حتماً باید به آن افراد رأی ندهید، این قاعده و ملاک کار است و من موظفم ملاک را بگویم و مصادیق را نباید وارد شوم.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه همه کمک کنیم تا مشارکت و رقابت انتخاباتی به‌خوبی شکل بگیرد، گفت: صداوسیما در استان هم دو کانال را برای این مهم فعال کرده که کاندیداها خودشان را آنجا معرفی کنند، خود ماهم در مصلی مقدماتش را فراهم کردیم که کاندیداها از هر طیفی بدون هیچ ممیزی بیایند صحبت کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha