یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: بعد از انقلاب زیرساخت های کشور ایجاد شده و اگر مقایسه‌ای سرانگشتی با قبل از انقلاب داشته باشیم، می‌فهمیم چه اندازه پیشرفت داشته‌ایم، اما این مطالبه ائمه جمعه از مسئولین بود که باید به قشرهای مستضعف بیشتر رسیدگی شود و مشکلات فرهنگی حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا ماند کلشی نژاد امروز در همایش پرچم‌داران اندیشه که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: استکبار و استعمار در تلاش برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند و تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی را در عالم بد جلوه دهند و لذا این رسالت روحانیت شیعه و اهل سنت را بیشتر می‌کند.

وی افزود: برای مقابله با تمام دسیسه‌ها و سیاست‌های خصمانه دشمنان، روحانیت باید خود را به علم تبیین و تبلیغ مسلح کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: هدف استعمار جهانی در جهت رسیدن به حقوق بشر و کمک به مستضعفین نیست، بلکه رسیدن به قدرت سیاسی و اقتصادی است و جنگ‌های اخیر در منطقه نیز این مسئله را به وضوح نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان وقتی اسرائیل شکست خورد، این رژیم همه اندیشمندان خود را جمع کرده و در مورد حرکت دادن گسل‌های منطقه اعم از قومیت و مذهب را بررسی کردند تا بتوانند گسل‌ها را فعال کنند، البته امت اسلامی هوشیار است.

ماموستا کلشی نژاد با تأکید بر لزوم تبیین نقشه‌های دشمنان از سوی علما و روحانیون در سطح جامعه، یادآور شد: امامین انقلاب همیشه به مسئله وحدت تأکید داشتند و دشمن بر روی تفرقه کار می‌کند تا جایی که در بین طلاب و دانشجویان هم نفوذ می‌کنند تا گسل‌های قومی را تحریک کنند و برای این امر از رسانه و فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب زیرساخت های کشور ایجاد شده و اگر مقایسه‌ای سرانگشتی با قبل از انقلاب داشته باشیم، می‌فهمیم چه اندازه پیشرفت داشته‌ایم، اما این مطالبه ائمه جمعه از مسئولین بود که باید به قشرهای مستضعف بیشتر رسیدگی شود و مشکلات فرهنگی حل شود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه عنوان کرد: حمایت مردم از دولت و حکومت نشان از توسعه و پیشرفت کشور است، اما دشمن به دنبال ناامید کردن نسل جوان از حاکمیت دینی است، بنابراین تلاش استکبار جهانی در طول تاریخ این بوده که اجازه ندهد حکمت اسلامی در دنیا مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از جنگ‌های ترکیبی برای جلوگیری از شکل‌گیری حکومتی اسلامی هم‌چون ایران اسلامی در منطقه است و در همین راستا داعش و گروه‌های تروریستی را راه انداختند، موضوعی که روحانیت باید آن را تبیین کنند.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha