شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روستا آزاد

حجت‌الاسلام والمسلمین روستا آزاد در آئین تجلیل از مبلغین و مبلغات برتر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور، گفت: اوج سختی‌های ترویج دین اسلام بر دوش خود معصومین (ع) بوده که شدیدترین سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و بعد از آنها علمای بزرگ اسلام تا عصر معاصر زحمات زیادی برای حفظ دین و تراث اهل‌بیت (ع) کشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی درآئین تجلیل از مبلغین و مبلغات برتر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون(س) جمکران با اشاره به آیه‌ مبارکه ۲۴ سوره سجده «وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا ۖ وَکَانُوا بِآیَاتِنَا یُوقِنُونَ» گفت: وقتی به متون ارزشمند قرآن و روایات مراجعه شود می‌بینیم که غیر از فنون ظاهری تبلیغ مانند مهارت ارتباط موثر و خوب گوش دادن و خوب پاسخ دادن، به فنون دیگری هم اشاره شده که در سیره اهل‌بیت (ع) و علمای بزرگ به شدت به آن توجه می‌شده ولی بعضا در امور تبلیغی ما مورد غفلت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تجلیل از ۷۲ نفر از مبلغین و مبلغات برتر جنوب کشور + عکس

تمام تشکیلات حوزه علمیه برای تحقق تبلیغ جهادی است

وی بر اساس آیه فوق «اهل صبر و استقامت بودن و یقین همیشگی به آیات الهی» را از این دسته برشمرد و گفت: قله‌ی این دو صفت و ویژگی، ائمه معصومین (ع) و علمای بزرگ دینی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد خاطرنشان کرد: اوج سختی‌های ترویج دین اسلام بر دوش خود معصومین (ع) بوده که شدیدترین سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و بعد از آنها علمای بزرگ اسلام تا عصر معاصر زحمات زیادی برای حفظ دین و تراث اهل‌بیت (ع) کشیده‌اند.

ببینید:

تصاویر آیین تجلیل از مبلغین برتر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در رابطه با صفت «یقین همیشگی به آیات الهی» نیز گفت: اگر کسی حقیقتا فقط از خداوند خشیت داشته باشد و از غیرخدا ترسی نداشته باشد می‌تواند مدعی شود که در مسیر یقین است.

وی افزود: اگر این یقین نباشد خداوند به کارهای تبلیغی اثر نخواهد داد، چرا که رمز موفقیت انبیای الهی و علمای راستین در این امر نهفته است که آنان بین خود و خدایشان را اصلاح کرده و اخلاص دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روستاآزاد در پایان با اشاره به فرموده‌ای از رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه تبلیغ گروهی یک شکل برجسته‌تری از تبلیغ است، بر ضرورت کار گروهی در امر تبلیغ دین الهی تاکید کرد.

دومین مرحله آیین تجلیل از مبلغین و مبلغات برتر جامعه مبلغین و روحانیون جهادی جنوب کشور، ظهر روز جمعه ۲۷ بهمن، در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون شهر مقدس قم برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha