چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ دومین مرحله آئین تجلیل از مبلغین برتر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرخ‌فال در آئین تجلیل از مبلغین برتر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور با تاکید بر اینکه تمام تشکیلاتی که حوزه‌های علمیه دارند برای تحقق تبلیغ جهادی است، افزود: امروز جامعه بشر نیاز به حرکت جهادی تبلیغی دارد و کمک به این حرکت نیز وظیفه‌ی مسئولین و دست‌اندرکاران نظام و حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در آئین تجلیل از مبلغین برتر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور در مجتمع نرجس خاتون(س) جمکرانم با قرائت آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «...وَکُنْتُمْ عَلَی شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا...»، افزود: مطابق این آیه مبارکه، مردم در لب پرتگاه سقوط انسانیت بودند و به برکت وجود پیامبر (ص) و برانگیخته شدن ایشان به رسالت نجات یافتند.

بیشتر بخوانید:

تجلیل از ۷۲ نفر از مبلغین و مبلغات برتر جنوب کشور + عکس

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها خاطرنشان کرد که جزیرة العرب در عصر پیش از پیامبر (ص) به بدترین نواقص انسانی و اخلاقی آغشته شده و انسانیت در آن کاملا سقوط کرده بود، اما پیامبر (ص) آمد و از این جاهلیت عرب اسلام مدرن آفرید.

وی در ادامه به شرایط اسلام در عصر حاضر پرداخت و گفت: در وضعیتی که اسلام ناب در حال فراموشی بود و استکبار ایران را به ژاندارم و محافظ منافع خود در منطقه تبدیل کرده بود و به شاه ملعون وظیفه داده بود که حمایت صددرصدی از صهیونیست داشته باشد، امام خمینی (ره) آمد و اسلام ناب را که در حبس استکبار از یک طرف کمونیسم و از طرف دیگر ماترالیسم و در رأس آن استکبار قرار گرفته بود، نجات داد.

ببینید:

تصاویر آیین تجلیل از مبلغین برتر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب بود، خطاب به طلاب علوم دینی گفت: شما باید به مردم بگویید که ایران در لبه پرتگاه سقوط انسانیت و ورود به عرصه سکولار و لائیک قرار داشت و امام به عنوان یک مرجع آمد و این کشور را نجات داد. این نکته باید همواره یادآوری شود.

وی با بیان اینکه امروز ممکن است بخشی از نسل جوان ما با جوّ بسیار مسموم قبل از انقلاب بیگانه باشند و همه چیز آن دوران را گل و بلبل ببینند، اظهار کرد: طلاب و مبلغین به تناسب اعیاد شعبانیه و فرصت مناسبی که وجود دارد، مردم را با اسلام نابی که امام خمینی (ره) معرفی کرد آشنا کنند و آنان را متوجه سازند که تفکر کمونیسم دین را افیون جامعه معرفی کرده بود ولی امام آمد و فرمود دین قیام و حرکت جهادی و انقلاب دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با اشاره به اینکه دو گونه رهبر در قرآن برای جامعه معرفی شده است،‌ یکی رهبر به سوی هدایت و دیگری رهبر به سوی ضلالت و دوزخ، افزود: نشانه‌های امام هدایت این است که امر و حکم خداوند را مقدم می‌داند و نشانه‌های امام ضلالت این است که امر استکبار را بر امر الهی مقدم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امدادهای غیبی شامل حال مجاهدان خواهد شد، گفت: استکبار که زمانی در این منطقه ژاندارم تعیین کرده بود و خودش را مقابل قدرت روس و شوروی می‌دانست، امروز آنقدر ذلیل شده است که در مقابل جمعیت معدود ولی بانشاط یمن قرار گرفته است.

قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور در امور استان‌ها افزود: اسرائیلی که آمده بود فرات تا نیل را تسخیر کند، امروز دستخوش قدرت عده‌ای معدود در نوار غزه شده است. این‌ها نشانه‌ و نویددهنده‌ پیروزی اسلام ناب بر استکبار است.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال در پایان با تاکید بر اینکه تمام تشکیلاتی که حوزه‌های علمیه دارند برای تحقق تبلیغ جهادی است، افزود: امروز جامعه بشر نیاز به حرکت جهادی تبلیغی دارد و کمک به این حرکت نیز وظیفه‌ی مسئولین و دست‌اندرکاران نظام و حوزه‌های علمیه است.

دومین مرحله آیین تجلیل از مبلغین و مبلغات برتر جامعه مبلغین و روحانیون جهادی جنوب کشور، ظهر روز جمعه ۲۷ بهمن، در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون شهر مقدس قم برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha