چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ساوه

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: بنا به فرموده علمای اخلاق در مناجات شعبانیه ما ندبه، استغاثه، تضرع و رفع شبهه داریم و کسانی که در مسیر اخلاقی و سلوک قدم بر می‌دارند، اگر با شبهات اخلاقی مواجه شوند می‌توانند با همین دعا شبهات را رفع نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جشن ملی خانواده ریحان با حضور کارکنان و اساتید مدارس علمیه شهرستان ساوه، غرق آباد و با حضور حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه برگزار شد.

حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه با تبریک اعیاد شعبانیه به قرائت فرازی از مناجات شعبانیه پرداخت و اظهار داشت: بنا به فرموده علمای اخلاق در این دعای عارفانه ما ندبه، استغاثه، تضرع و رفع شبهه داریم و کسانی که در مسیر اخلاقی و سلوک قدم بر می‌دارند، اگر با شبهات اخلاقی مواجه شوند می‌توانند با همین دعا شبهات را رفع نمایند.

وی افزود: در این دعا، پرواز داریم، که پرواز بالاترین درجه سلوک و ارتقای روح است و مرحوم میرزاجواد آقا ملکی تبریزی در این زمینه توصیه می‌کنند که مناجات شعبانیه را فقط برای ماه شعبان نخوانید بلکه در قنوت‌های خود و هر جایی که حال معنوی پیدا کردید، این مناجات را قرائت نمایید.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر عظیم الشأن، در این دعا حالت استغاثه، انابه و ندبه و یک حالت عاشقانه است، یعنی مثل اینکه یک عاشق و معشوقی با هم صحبت می‌کنند که عاشق خواهشی دارد و معشوق نیز به او گوش می‌دهد.

در ادامه این مراسم پس از مولودی خوانی مسابقات مختلفی ویژه دختران، پسران و همسران کادر و اساتید برگزار و هدایایی به رسم یاد بود تقدیم آن‌ها شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha