یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به فکر دیگران بودن و برای رفاه دیگران تلاش کردن را نخستین علامت ایمان و بهترین وسیله ریزش رحمت خدا دانست و گفت: انسان اگر به فکر دیگران باشد و خیر از او به دیگری برسد؛ در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرد؛ لذا ریزش رحمت الهی وقتی بی‌نهایت فراگیر می‌شود که آدمی برای تمام انسان‌ها دعای خیر کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ذکر صلوات را عبادت بی‌شرط، آسان، راحت و پرمایه توصیف نمود و ابراز داشت: بر اساس روایتی از امام صادق علیه‌السلام، ذات اقدس الهی هزار درود و صلوات با هزار صف از ملائکه را بر کسی که یک صلوات بر پیامبر(ص) خدا هدیه کند، نازل می‌سازد.

وی در ادامه ماه شعبان را ماه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، ماه رحمت و رضوان الهی و ماه آمرزش و مغفرت دانست و اظهار داشت: روزه گرفتن در این ماه بهشت را بر انسان واجب و صدقه دادن ولو به اندازه نصف خرما نیز انسان را از آتش جهنم دور می‌کند.

فرحزاد مال، جان، آبرو، اطعام، هدایت و نجات دیگران، حل اختلاف و ایجاد صلح و… را از برجسته ترین مصادیق صدقه مادی و معنوی توصیف نمود و با تأکید بر اینکه صدقه، مطلق خیر است، خاطرنشان کرد: انسان تا وقتی که به دور خود می‌چرخد رشد نمی‌کند و به محض اینکه به فکر دیگران باشد و خیر از او به دیگری برسد؛ در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرد.

وی به فکر دیگران بودن و برای دیگران تلاش کردن را از نخستین علامت ایمان برشمرد و ابراز داشت: اینکه در روایات اسلامی می فرمایند؛ بهشت زیر پای مادران است؛ در عین تاکید بر نهایت تواضع و ادب و فروتنی در مقابل مادر که کسب بهشت در گرو ملازمت با پای مادر است؛ معنی دیگری نیز دارد و آن این است که قدم‌های مادر برای دیگران است و همواره به فکر فرزندان و همسر و خیر رساندن به دیگران است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بر اهمیت دعاهای جمعی و تاثیر توسعه دایره دعا در سرازیری رحمت الهی تاکید نمود و خاطرنشان کرد: اگر انسان از پوسته منیت و خواست فردی خارج شود و در دعاها به تمام انسان‌ها دعا کند، در مسیر درک رحمت‌های مسیر بندگی خدا قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام، رحمت للعالمین است و بر هر مسلمانی واحب است تا ولو به اندازه سر سوزنی خود را آراسته به سیره نبوی سازد، اظهار داشت: برای اینکه در این ماه خود را مشمول رحمت الهی سازیم، باید به فکر دیگران باشیم.

فرحزاد ضمن اشاره به روایت « أبلَغُ ما تَستَدِرُّ بهِ الرحمَةَ أن تُضمِرَ لِجَمیعِ الناسِ الرحمَةَ»، خاطرنشان کرد: امام علی علیه السلام می‌فرمایند؛ بهترین وسیله ریزش رحمت خدا مهربان بودن با همه مردمان است؛ لذا ریزش رحمت الهی وقتی بی نهایت فراگیر می‌شود که آدمی برای تمام انسان‌ها دعای خیر کند.

وی به فرازی از آیه شریفه « إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِیمٌ» اشاره و بر اهمیت ذکر دعا و نیت خیر نسبت به دیگران تصریح نمود و یادآور شد: ماه شعبان ماه رشد و ترقی است که در آن باید صفات پیامبر(ص) و امام را در خود متجلی نموده، هر قدمی که بر می‌داریم خیر دیگران را مدنظر قرار دهیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه تمام کارهای خیر انسان صدقه است، بر اهمیت انتقال آرامش به دیگران تصریح و بیان شعر زیبا و نکته‌ای ارزشمند برای آرامش را از جمله مصادیق صدقه برشمرد و اظهار داشت: کسی که مبتنی بر تربیت توحیدی پرورش یابد، همواره خدا را شاهد و ناظر تمام اعمال خود خواهد یافت.

وی انس با ذات اقدس الهی را آرامش بخش دل در تمام شرایط دانست و ماه شعبان را از بهترین ایام مناجات با خدا دانست و با تأکید بر اینکه در دعاهای خود نباید از دعا برای عاقبت به خیری غافل شویم، تصریح کرد: محبت خدا کلید حلال همه مشکلات است و در این ایام باید مناجات شعبانیه را جدی گرفته و خود را به دریای بیکران محبت خدا بسپاریم.

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود به موضوع انتخابات در کشور اشاره و توفیق انتخاب اصلح خدوم و شجاع را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بر مسئولان لازم است تا اعتماد ملت را در مسیر خدمت به مردم و نظام مقدس اسلامی قرار داده از هیچ کوششی دریغ نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha