دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امین میرزایی

حوزه / امام جمعه دمق، با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها با جنایت‌های وحشیانه، حقانیت مقاومت را با دست خودشان تثبیت کردند، گفت: صهیونیست‌ها باید به کشورهای خود برگردند چرا که فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: آمریکا اولین کشوری بود که اسرائیلی که انگلیسی‌ها در تلاش برای ایجاد آن بود را به رسمیت شناخت و لذا جنایتکاران دست در دست هم داده و این رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه هجوم به شهر حیفا و اشغال خانه فلسطینی‌ها و به جا گذاشتن ۱۰۰ کشته و ۴ زخمی در سال ۱۹۴۸ اولین جنایت صورت گرفته در این راستا بوده است، گفت: حمله‌ ارتش اسرائیل به روستای "سعسع" در سال ۱۹۴۸ و تخریب ده‌ها منزل بر سر ساکنان آن از دیگر جنایات صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی بوده است.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به اینکه اسرائیلیان در حالی‌که تمام اهالی روستا با پرچم‌های سفید تسلیم شده بودند اما اقدام به قتل عام ۶۰نفر از اهالی روستا کرد که بیشتر آنها زن و کودک بودند، خاطرنشان کرد: یورش ارتش اسرائیل در سال ۱۹۴۸ به روستای "دیریاسین" و تخریب آن و کشتن بیش از ۲۵۰ نفر از اهالی آن و تکه تکه کردن اجساد آنها، کشتن هر موجود متحرک در روستای "اللد" توسط نظامیان اسرائیلی، ۴۲۶نفر اهالی روستا که از این تعداد ۱۷۶نفر در مسجد کشته شدند، حمله به روستای "دیرایوب" در سال ۱۹۴۵ و سر بریدن دو کودک، حمله به لبنان در سال ۱۹۸۲ و کشتن ۸۰ نفر، کشتن ۱۵۰۰ آواره فلسطینی و لبنانی در اردوگاه‌هایی در "صبرا" و "شتیلا" در بیروت، از دیگر جنایت‌هایی است که این رژیم اشغالگر در طول تاریخ مرتکب آن شده است.

وی با تأکید بر اینکه قتل و غارت در ذات این رژیم است، ابراز کرد: کشتار قانا، کشتار حرم ابراهیمی، کشتار شرفات، کشتار بیت لحم، کشتار اردوگاه البریج، کشتار قلقیلیه، کشتار غزه، کشتار الرهوه، کشتار کفرقاسم، کشتار سوم خان یوسف، کشتار السموع، کشتار کارگاه ابوزعبل، کشتار اردوگاه عین‌الحلوه، کشتار سحمر، کشتار حمامات‌الشط، کشتن سه هزار اسیر مصری پس از ادعای آزادی آنها، کشتن ۱۰۸۴ لبنانی در جنگ ۳۳ روزه، کشته شدن بیش از ۳ هزار و ۵۶ نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند در سه جنگ غزه در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲و ۲۰۱۴ از جنایاتی است که به دستان این رژیم کودک کش رقم خورده است.

امام جمعه دمق، با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته اوضاع داخلی اسرائیل به شدت ناآرام بود و شاهد اعتراضات گسترده چند صدهزار نفری و به آتش کشیدن پرچم اسرائیل از طرف یهودیان ارتدوکس اسرائیلی بودیم، یادآور شد: دولت خونخوار اسرائیلی که حتی اروپایی‌ها هم به تندروی این دولت انتقاد داشتند و بایدن نیز حاضر به پذیرش نتانیاهو در کاخ سفید نبود، قبل از طوفان الاقصی فلسطینیان را به‌شدت در نوار غزه تحت فشار گذاشته بودند و ۲۵۰ فلسطینی را در این مدت به شهادت رساندند که دو سوم آنها کودک بودند.

وی با بیان اینکه مسئله عادی سازی روابط که صهیونیست‌ها دنبال آن بودند فشار زیادی را به مردم غزه وارد می‌کرد، اظهار کرد: در این شرایط ضربه‌ای که طوفان الاقصی به اسرائیلی‌ها وارد کرد بسیار قوی بود تا جایی که آنها توقع این شدت را نداشتند.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به تصویب طرح کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی توسط مجلس نمایندگان، تصریح کرد: امروز نظام سلطه شاهد اعتراضات انسانی در اقصی نقاط دنیا هستند که این اعتراضات را کار نظام اسلامی می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام امروز از دست جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت بسیار عصبانی هستند، یادآور شد: پیام قرآن و مسلمانان و پیام انسانیت به این کودک کشان این است که، مُوتُوا بِغَیْظِکُمْ.

امام جمعه دمق، افزود: عصبانیت نظام سلطه و حمایت از درندگی رژیم غاصب صهیونیستی و افزایش حجم و شدت جنایت‌ها بر مردم، کودکان و زنان و غیر نظامیان، نشان از سرعت سقوط نظام سلطه دارد.

وی به تشریح پیامدهای افزایش حجم و شدت جنایت‌ها بر مردم، کودکان و زنان و غیر نظامیان پرداخت و گفت: کاری که اسرائیل در جنایات در غزه انجام می‌دهد، گویا بمب را بر سر صهیونیست‌ها و یهودی‌ها می‌ریزد، به نحوی که سرزمین‌های اشغالی تبدیل به اردوگاه آوارگان اسرائیل شده و در ایلات شهر چادری برای آوارگان می‌سازد.

حجت الاسلام میرزایی، با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها باید به کشورهای خود برگردند چرا که فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها است، اظهار کرد: همه این‌ جنایات به حساب یهودی‌ها و دولت یهودی اسرائیل فاکتور می‌شود و روزی باید جواب دهند.

وی با اشاره به دیدار دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اینکه میدان مبارزه غزه و اسرائیل نیست، بلکه میدان مبارزه حق و باطل است، خاطرنشان کرد: نظام سلطه با اقدامات خود جهان اسلام و جهان انسانیت را متحد کرد.

امام جمعه دمق، با بیان اینکه قبل از طوفان الاقصی و جنایات جدید رژیم صهیونیستی، جهان اسلام وضعیت دو دسته‌ای داشت، مطرح کرد: این دو دسته‌ای به جایی رسیده بود که عده‌ای به‌دنبال عادی‌سازی راه افتاده بودند.

وی با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها با جنایت‌های وحشیانه، حقانیت مقاومت را با دست خودشان تثبیت کردند، ابراز کرد: پیامد دیگر این جنایات آن بود که هرکس از اسرائیل حمایت کند، در برابر جهان اسلام منافع و نیروهایش در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام میرزایی، با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، گفت: ۱۳ آبان، روز مبارزه با نظام سلطه و استعمار در دفاع از انسانیت و حریت و ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی است و در این روز همه به میدان خواهیم آمد.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کردستان، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند نزدیک قله هستیم که از نشانه‌های نزدیکی به قله، حضور رئیس جمهور در راه آهن همدان، سنندج است که بعد از ۱۸ سال در دولت مردمی افتتاح شد، البته پیام حضور در میان مردم و پیاده رویی در بین مردم نیز، اقتدار و قدرت و امنیت بود که باید به آن به درستی توجه شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha