جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: اربیل دارای حاکمیت است، امّا پایگاه های اسرائیلی در کردستان، حاکمیت ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: اربیل دارای حاکمیت است، امّا پایگاه های اسرائیلی در کردستان، حاکمیت ندارد.

حضور پایگاه اسرائیلی در اربیل، تجاوز به حاکمیت عراق و نقض قانون است

وی در خصوص مسئله بمباران ایران در پایگاه های اسرائیلی در شمال عراق، با بیان اینکه اربیل و سلیمانیه دارای حاکمیت کامل هستند، امّا پایگاه های اسرائیلی حاکمیت ندارد، تصریح کرد: واقعیت قضیه این است که در شمال عراق پایگاه هایی وجود دارد که این تجاوز به حاکمیت عراق و مخالفت با قانون اساسی است و همچنین موجب اذیت برای همسایگان عراق می شد.

امام جمعه نجف اشرف از دولت عراق خواست پایگاه های اسرائیلی را مورد پیگیری قرار دهد و گفت: دولت اقلیم کردستان باید در خصوص وجود پایگاه های صهیونیستی موضع گیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از دو حزب کرد خواست در خصوص نماینده خود در مجلس نمایندگان به توافق برسند و فراکسیون های شیعه را به وحدت کلمه دعوت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که کُرد ها احسان شیعه به آنها را متذکر شوند، هنگامی که آیت الله حکیم مبارزه ارتش عراق با کرد را حرام کرد.

وی در همین راستا از کُرد ها خواست وارد جدل و کشمش شیعی شیعی نشوند.

خطیب جمعه نجف اشرف همچنین از اهل سنت خواست احسان و لباس زیبایی که آیت الله سیستانی با سخن "نگویید اهل سنت برادران ما هستند، بلکه بگویید، از خود ما هستند" بر تن آنها پوشید را یادآور شوند و وارد جدل شیعی شیعی نشوند.

محکومیت کشتار شیعیان عربستان توسط رژیم آل سعود

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی کشتار گروهی از شیعیان به اتهام واهی نحراف و تمسک به مبانی گمراه کننده توسط رژیم آل سعود را محکوم کرد.

وی همچنین سکوت جهانی را محکوم کرد و پایداری قهرمانان شیعه را ستود و از پایداری اهالی قطیف و شیعیان عربستان تشکر و قدردانی کرد و گفت: به زودی نتیجه این خون ها را خواهید دید.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود به سالروز ولادت حضرت امام زمان (عج) و سالگرد انتفاضه شعبانیه سال ۱۹۹۱ میلادی اشاره کرد و گفت: این انتفاضه به وحشیانه ترین شکل سرکوب شد، امّا به پیروزی رسید و دشمن خود را سرنگون کرد.

فتوای آیت الله سیستانی، معادله را در عراق، منطقه و جهان اسلام تغییر داد

وی به سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی بعد از هجوم داعش که نزدیک بود عراق سقوط کند، اشاره کرد و بیان داشت: این فتوا معادله را در عراق، منطقه و جهان اسلام تغییر داد و مفاهیم جدیدی مثل مفهوم مرجعیت دینی، اسلامی اعتدالی و شیوه اهل بیت (علیهم السلام) را تحکیم بخشید و به جهان نشان داد که آنها صاحب قلبی هستند که پذیرای همگی است و این فتوا هدیه حضرت صاحب الزمان (عج) به ما بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha