شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی با بیان اینکه اولویت با تشکیل دولت فراگیری است که با فساد مبارزه کرده و مسیر را اصلاح کند، نسبت به کشتار هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه اولویت با تشکیل دولت فراگیری است که با فساد مبارزه کرده و مسیر را اصلاح کند، نسبت به کشتار هشدار داد.

وی افزود: ما در عراق سه اصل داریم، اول اینکه عراق برای تمامی عراقی هاست و همگی باید در تشکیل دولت مشارکت داشته باشند، دوم اینکه هیچ راهی جز گفتگو وجود ندارد؛ چراکه کشتار هیچ نتیجه ای ندارد، سوم اینکه اولویت تشکیل دولت فراگیری است که همه کسانی که به موفقیت روند سیاسی و اصلاح آن و نابودی علاقمند هستند، در آن مشارکت داشته باشند.

در نیجریه فروش مشروب، حرام نیست و تنها شعائر حسینی حرام است

امام جمعه نجف اشرف، کشتار شیعیان نیجریه در مراشم عاشورای حسینی به دست نیرو های امنیتی نیجریه را محکوم کرد و گفت: موکب های مسالمت آمیز بوده و متعرض هیچ کس نشده است، امّا نیرو های امنیتی دولت نیجریه، عزاداران را هدف قرار داده و ده ها نفر را شهید و زخمی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: در نیجریه فروش مشروب، حرام نیست، کلیسا های مسیحیان و نصاری حرام نیست، تنها شعائر حسینی حرام است.

وی سکوت کشور های عربی، اسلامی و جهان در قبال اینگونه جنایت های پی در پی که هر ساله و با حمایت وهابیت مرتکب می شود را محکوم کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف، تجاوز دشمن صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت ۴۴ شهید و صدها زخمی شده را محکوم کرد و گفت: این به معنی این است که رژیم اسرائیل منطق صلح را نمی فهمد و همزیستی با آن امکان ندارد.

منادیان عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل باید به جنایت های صهیونیست ها بنگرند

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی با اشاره به اینکه منادیان عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل باید به جنایت های صهیونیست ها بنگرند، افزود: ما با ملت فلسطین در مبارزه با اشغالگران صهیونیستی ابراز همبستگی می کنیم.

نهضت حسینی به یک پدیده جهانی تبدیل شده است

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نهضت حسینی به یک پدیده جهانی تبدیل شده و در سایه سکوت و تلاش برای پنهان کردن آن، در تمامی جهان نشر یافته است، گفت: نهضت حسینی یک حقیقتی است که نمی توان آن را حذف کرد و این بشارت حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) است.

امام جمعه نجف اشرف در پایان بیان داشت: رسانه های دشمن، گمراه سازی رسانه ای و تلاش برای پنهان کردن حقیقت، نمی تواند به هدف خود برسد؛ چراکه امام حسین (علیه السلام) پیروزی نهضتشان را بشارت دادند و حضرت زینب (س) به بقا و جاودانگی نهضت حسینی اشاره داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha