جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف خواستار اعدام علنی مرتکبان جنایت اسپایکر شد و سکوت جهانی در برابر این کشتار را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف خواستار اعدام علنی مرتکبان جنایت اسپایکر شد و سکوت جهانی در برابر این کشتار را محکوم کرد.

وی به سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و با بیان اینکه فتوای جهاد کفایی، عراق و منطقه را نجات داد، گفت: اگر داعش دایره نفوذ خود را گسترش می داد، چه اتفاقی در منطقه رخ می داد.

امام جمعه نجف اشرف، عناصر پیروزی بر گروهک های تروریستی داعش را رهبری مرجعیت، رشادت ملت عراق، خانواده های شهدا و صبر و قهرمانی های آنان، دولت عراق و مدیریت نبرد از سوی آن دانست و خواستار حفظ این عناصر و عدم اهانت و بی ارزش کردن آن شد.

وی خواستار توجه به شیوه توصیه و پند و اندرز و همبستگی شد و گفت: باید از ملت، حوزه علمیه، ارتش، حشد الشعبی، دولت و نیرو های امنتی تشکر و قدردانی کنیم.

سکوت جهانی در برابر جنایت اسپایکر دلیلی بر مشارکت جهان در این جنایت است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص فاجعه جنایت اسپایکر، از دولت عراق خواست جنایتکاران این کشتار را اعدام کند.

وی سکوت جهانی در برابر این جنایت را محکوم کرد و آن را دلیلی بر مشارکت جهان در این جنایت دانست و به خانواده های شهدا تسلیت گفت.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود به سالروز ولادت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و سخن آن حضرت اشاره کرد که فرمودند: «صاحب النعمة یجب ان یوسع علی عیاله». (صاحب نعمت باید بر هزینه خانواده اش وسعت ببخشد).

وی در همین راستا اسباب خوشبختی در خانه را مهیا کردن رفاه برای خانواده، بخشش، قناعت، تبادل محبت، نشستن در کنار سفر و مشارکت در خدمت دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha