جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی از تصمیم سازمان قضایی عراق در حذف ۱۵۵ نفر از عناصر بعثی که نامزد انتخابات شده بودند، استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف از تصمیم سازمان قضایی عراق در حذف ۱۵۵ نفر از عناصر بعثی که نامزد انتخابات شده بودند، استقبال کرد.

هیچ راه بازگشتی برای حزب بعث و اعضای آن وجود ندارد

وی با بیان اینکه عناصر دوران سیاه که بر عراق حکومت کردند، حق نامزدی در انتخابات را ندارند، از اقدام سازمان قضایی در اتخاذ این تصمیم قدردانی کرد.

امام جمعه نجف با تأکید بر اینکه هیچ راه بازگشتی برای حزب بعث و اعضای آن وجود ندارد، گفت: با هرگونه تلاش برای بازگشت بعثی ها مخالف هستیم.

محکومیت حمله طالبان به روستا های شیعه نشین

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی هجوم طالبان به روستاهای شیعه نشین و کشتار مردان و به اسارت بردن زنان در میان سکوت جهانی را محکوم کرد و افزود: این سکوت جهانی به خاطر این است که آنها شیعه اهل بیت (علیهم السلام) هستند.

وی سازمان ملل و شورای امنیت را به حمایت و ایستادگی در کنار این مظلومان دعوت کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف از دولت عراق خواست در توزیع اراضی برای شهروندان صادقانه عمل کند و از آن به عنوان تبلیغات انتخاباتی استفاده نکند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به سالروز شهادت امام محمد تقی الجواد (علیه السلام) اشاره کرد و حدیثی از آن حضرت را بیان کرد: (المؤمن یحتاج الی ثلاث توفیق من الله، وواعظ من نفسه، وقبول ممن ینصحه). (مؤمن نیازمند سه خصلت است: توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود، پذیرش نسبت به کسی که او را پند می دهد).

وی به عوامل دفع محبت اشاره کرد و آن را خشونت، سرزنش بیش از حد، اخمو بودن و شکایت فراوان برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha