پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه در حسینیه فاطمیه کبری، با تاکید بر اینکه طرح جدایی کردستان که صهیونیسم جهانی در پشت پرده آن است، با شکست مواجه است، سخن گفتن از تعویق انتخابات آینده مجلس را نپذیرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، با تاکید بر اینکه طرح جدایی کردستان که صهیونیسم جهانی در پشت پرده آن است، با شکست مواجه شد، سخن گفتن از تعویق انتخابات آینده مجلس را نپذیرفت.

حجت الاسلام قپانچی برقراری امنیت در کرکوک طی 24 ساعت و پاکسازی آن از تصرف و فرار عناصر پیشمرگه را ستود و تاکید کرد: طرح تجزیه عراق که صهیونیسم جهانی در پشت پرده آن است با شکست مواجه شده و به پایان راه رسید.

وی خطاب به کردها گفت: از حوادث کرکوک عبرت بگیرید و به قانون اساسی و عقلانیت رجوع کنید.

امام جمعه نجف اشرف اظهارات غیر منصفانه برخی از رهبران کرد که ورود نیرو های عراقی به کرکوک را اشغالگری توصیف کرد، بسیار ناپسند دانست.

وی از نیرو های امنیتی و بسیج مردمی تشکر کرد و گفت: نخست وزیر نیز به خاطر عقلانیت، شجاعت و تلاشش شایسته قدردانی است.

حجت الاسلام قپانچی از سوی دیگر، تعویق انتخابات پارلمانی و داخلی را رد کرد و افزود: ملت ما آماده رقابت انتخاباتی و مبارزه سیاسی و آماده ورود به حماسه اربعین است.

خطبه دینی

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به ورود اسرای اهل بیت (ع) به شام در اول ماه صفر اشاره کرد و گفت: این آغاز تحول بزرگی است که امام زین العابدین (ع) با قهرمانی حضرت زینب (س) آن را رهبری کرد و علیه یزید قیام کرد و در قصر او عزای حسینی به پا کرد.

وی تصریح کرد: تحول جهانی امروز، رایگان به دست نیامده بلکه با اشک ها، شعائر، زندان ها و شکنجه همراه بوده و ما امروز در عصر عزت تشیع هستیم.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: تمدن برتر، تمدن اسلامی و مذهبی که قلوب مسلمین را نجات می دهد، مذهب اهل بیت (ع) است.

وی آمادگی عشایر، ملت عراق و هیئت های حسینی، مؤسسات خدماتی و علما را برای ورود به حماسه زیارت اربعین ستود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha