جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه مجازی جمعه از سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به ایران، عربستان و آمریکا استقبال کرد و گفت: هیچ بازگشتی برای داعش به عراق نیست و آن یک تجربه شکست خورده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی  در خطبه مجازی جمعه از سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به ایران، عربستان و آمریکا استقبال کرد و گفت: هیچ بازگشتی برای داعش به عراق نیست و آن یک تجربه شکست خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه که به صورت مجازی ایراد شد، اقدام مصطفی الکاظمی را در سفر به شهر های عراق را اقدامی درست دانست و خواستار توزیع عادلانه سهم هر استان از نیروی برق شد و از سفر نخست وزیر به عربستان، ایران و آمریکا استقبال کرد.

وی تأکید کرد: اقدام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در سفر به ایران، عربستان و آمریکا تصمیمی درست است و باید بر توقف دخالت در امور داخلی عراق و خروج نیرو های آمریکایی تأکید شود.

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه عراق با هیچ کس دشمنی ندارد و به دنبال همزیستی با تمامی کشور های همسایه و جهان است، اشاره کرد: سفر نخست وزیر به شهر های کربلا و بصره، اقدامی صحیح بود و باید شهروند آثار این سفرها را لمس کند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر خطبه از موفقیت نیرو های امنیتی در نابودی والی داعشی بغداد، تشکر و قدردانی کرد و گفت: داعش دیگر بر نمی گردد و یک تجربه شکست خورده در عراق است که دیگر ممکن نیست که عراق به محل حکومت اموی و تکفیری تبدیل شود. عراق خواستار همزیستی مسالمت آمیز میان تمامی اقشار این کشور است.

وی از آماده سازی مرقد شهید محراب برای قرنطینه بیماران تشکر کرد و آن را اقدامی قابل تقدیر دانست و به تأخیر در انجام امور مردم در اداره ها اشاره کرد و خواستار نظارت بر ادارات شد و به فعال سازی دولت الکترونیک دعوت کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به کمبود نیروی برق در بصره، کربلا،ناصریه و نجف اشرف اشاره کرد و افزود: انرژی برق به صورت عادلانه توزیع نمی شود و در استان ها ۱۶ ساعت و سایر مناطق ۶ ساعت از برق بهره مند هستند، لذا باید به تمامی استان ها از جمله استان های مرکزی و جنوبی حق آن اعطا شود.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی به طرح کنترل گذرگاه های مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای غیر قانونی اشاره کرد و آن را اقدامی درست دانست که باید به موفقیت انجامد.

وی در خطبه دینی به روز دحوالارض که به معنی گسترش زمین و آماده سازی آن برای زندگی انسان است، اشاره نمود و تصریح کرد: روز دحو الارض یکی از روز های تجلی رحمت الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha