پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف تاکید کرد: آمریکا مجبور به لغو تحریم های خود علیه ایران خواهد شد و دولت و ملت عراق تحریم های آمریکا و قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران را نمی پذیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف، تاکید کرد: آمریکا مجبور به لغو تحریم های خود علیه ایران خواهد شد و دولت و ملت عراق تحریم های آمریکا و قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران را نمی پذیرد.

وی موضع گیری عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را در قبال بسیج مردمی و حمایت از آن ارج نهاد و از موضع وی در عدم پایبندی به تحریم های آمریکا علیه ایران قدردانی کرد.

امام جمعه نجف اشرف از موضع وزیر امور خارجه عراق در رد بیانیه آمریکا و موضع وزیر نیرو که بر عدم پایبندی به تحریم های آمریکا در خصوص واردات برق از ایران تاکید کرد، تشکر نمود.

وی ادامه داد: دولت و ملت عراق این تحریم های ظالمانه علیه ملتی که گناهش رهایی از بردگی است، نمی پذیرد و با جمهوری اسلامی که در کنار عراق ایستاد، قطع رابطه نمی کند.

سیاست عادی سازی روابط بحرین با اسرائیل محکوم است

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی سیاست عادی سازی روابط دولت بحرین با اسرائیل و تشکیل مرکز مطالعات همزیستی مسالمت آمیز با عضویت رژی صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: رژیم بحرین که این مرکز را تأسیس کرده ملت خود را سرکوب می کند و علیه شیخ علی سلمان حکم زندان ابد صادر می کند؛ چرا که وی حقوق مردم را مطالبه کرده است.

بحرین و عربستان از تشیع که تاج و تخت آنان را به لرزه در می آورد، می ترسند

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: بحرین و عربستان سعودی با سیاست عادی سازی روابط با اسرائیل پیش می روند و می گویند که ایران برای آنان خطرناک است، امّا در حقیقت این تشیع و اراده ای است که تاج و تخت آنان را به لرزه در می آورد.

وی ادامه داد:ما سیاست عادی سازی روابط با اسرائیل و مصادره حقوق ملت بحرین محکوم می کنیم و می گوییم که این دولت ها به زودی سرنگون خواهند شد.

رسالت و شریعت با رحلت حضرت رسول(ص) به پایان نرسیده است

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله و سلّم) اشاره کرد و گفت: با رحلت آن حضرت وحی قطع شد اما رسالت و شریعت ادامه دارد و این بر خلاف گفته برخی معاصران است که می گویند که رسالت به پایان رسیده و برای زمان مشخصی بود.

وی در بخش دیگر به سالروز هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه و حادثه "لیلة المبیت" اشاره کرد و گفت: این حادثه به چند مسئله اشاره دارد؛ اول اعتماد به حضرت علی (ع)، دوم آمادگی امام علی (ع) برای جانفشانی،سوم ادای امانت و چهارم رشادت حضرت امیرالمومنین (ع) آشکار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha