جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با بیان اینکه نخست وزیر جدید در برابر آزمون های تحقق حاکمیت، پرونده خدماتی و گسترش امنیت و دوری از سهمیه بندی های حزبی قرار دارد، تأکید کرد: وی مسئول آماده سازی زمینه برای برگزاری انتخابات زود هنگام و تسریع در تشکیل کابینه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف که در حسینیه فاطمیه الکبری برگزار شد، با بیان اینکه نخست وزیر جدید در برابر آزمون های تحقق حاکمیت، پرونده خدماتی و گسترش امنیت و دوری از سهمیه بندی های حزبی قرار دارد، تأکید کرد: وی مسئول آماده سازی زمینه برای برگزاری انتخابات زود هنگام و تسریع در تشکیل کابینه است.

وی با اشاره به اینکه مردم منتظر تشکیل دولت جدید هستند و به موفقیت نخست وزیر امیدواریم، افزود: فراکسیون های سیاسی باید نخست وزیر را حمایت و یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خصوص حمله داعش به مناطق جزیره الخضر و مقابله نیرو های مسلح با آن، از نیرو های امنیتی و حشد الشعبی تشکر و قدردانی کرد و خواستار هوشیاری و بیداری شد و گفت: نباید به دشمن فرصت داد که از بحران سیاسی کشور سوء استفاده کند.

وی با اشاره به دیدار خود با خانواده های شهدا، از رسیدگی و همکاری موسسه الشهدا با این خانواده ها قدردانی کرد.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) پرداخت و گفت: مهمترین نقطه قوت و عظمت این بانوی صالحه این است که بالاترین درجه فداکاری و ولایت مداری را به نمایش گذاشت.

انقلاب ایران اسلامی، مردمی، مستقل و جهانی است

وی درباره سالگرد انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد: جهان گمان می کرد که این انقلاب در سال های ابتدایی خود سرنگون می شود، امّا امروز بعد از گذشت این همه سال مثل خورشید درخشان است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی افزود: این انقلاب، جهانی است و داخلی نیست، اسلامی است و قومیتی نیست، مستقل است و وابسته به هیچ محوری نیست، این انقلاب مردمی است و متعلق به طبقه یا حزب خاصی نیست. انقلاب مظهر خط اهل بیت (ع) و از طایفه گری به دور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha