جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی نسبت به بازگشت عناصر پنهان داعش به استان موصل و الانبار هشدار داد و گفت: این خطر حقیقی است و حکومت باید تدابیر لازم را برای حمایت از موصل و الانبار در برابر این خطر اتخاذ کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف نسبت به بازگشت عناصر پنهان داعش به استان موصل و الانبار هشدار داد و گفت: این خطر حقیقی است و حکومت باید تدابیر لازم را برای حمایت از موصل و الانبار در برابر این خطر که به صورت جهانی حمایت می شود، اتخاذ کند.

غرب هیچ ارزشی برای حقوق بشر قائل نیست

وی در بخش دیگر خطبه از استقلال دولت عراق در تصمیم گیری خود و رد دیکته های آمریکا در خصوص تحریم علیه ایران، قدردانی کرد.

امام جمعه نجف اشرف موضع آمریکا و اظهارات ترامپ در خصوص قتل خاشقجی و دوستی آن با عربستان سعودی و دشمنی با ایران را محکوم کرد و گفت: این اظهارات نشان می دهد که غرب هیچ ارزشی برای حقوق بشر قائل نیست و هدف آن منافع خود است.

وی تاکید کرد: رژیم آل سعود منبع تروریسم و ان شاء الله به زودی سرنگون می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) به دستاورد هایی رسید که هیچ پیامبری قبل از ایشان دست یافت؛ آن حضرت امت بزرگی را بنا نهاد که قرآن کریم آن را بهترین امت نامید.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام حکومتی با چارچوب بشری تشکیل داد که مردی از نسل ایشان در رأس آن قرار خواهد گرفت و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پیامبر اکرم (ص) با رسالت خود بهترین تمدن، اعتقاد و اولین شریعیت را ارائه داد و مسئله دیگر عترت و اهل بیت (ع) هست که خداوند تنها به آن حضرت اختصاص داد.

وی تاکید کرد: امروز ما در مقابل حفظ این امت و وحدت آن، دفاع از این حکومت، رسالت و عترت مسئول هستیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha