سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
داعش

حوزه/ مراسم جشن سالگرد پایان سیطره داعش و تجلیل از پدران شهدای مدافع حرم، صبح امروز در مجتمع آموزش عالی فقه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاکری، معاون فرهنگی- تربیتی جامعه المصطفی در این مراسم، با تبریک ایام ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و ابراز خرسندی از حضور در جمع پدران شهدای سرافراز مدافع حرم، ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص)، همانگونه که در قرآن کریم تاکید شده، بهترین الگو و اسوه برای همه انسان ها در هر شرایطی است. رسول عظیم الشأن اسلام(ص)، پیامبری رئوف و مهربان بودند و از خُلق و خَلق عظیمی بهره می‌بردند.

وی با اشاره به سالگرد برچیده شدن طومار سیطره دیوصفتانی که قصد خدشه بر اسلام ناب و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) داشتند، اظهار داشت: باید به سعادت پدران شهدای مدافع حرم غبطه خورد، چراکه نام فرزندان آنان، که همه زندگی خود را در راه دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) فدا نمودند، همواره در تاریخ زنده خواهد ماند، همانگونه که نام سید و سالار شهیدان و اصحاب آن حضرت تا ابدیت زنده است.

معاون فرهنگی- تربیتی المصطفی در ادامه به تشریح روند پدید آمدن داعش پرداخت و تصریح کرد: داعش و داعیه داران دولت اسلامی عراق و شام که ممکن است هر روز با نامی جدید ظهور و بروز یابند، همزمان با پدیده بیداری اسلامی، به دست امریکا و صهیونیسم ظهور یافت.  بیداری اسلامی فرصتی گرانقدر بود که متاسفانه مسلمانان نتوانستند به خوبی از آن استفاده نمایند؛ اما دشمن در زمانی که جوانان در جهان اسلام و غرب تشنه معارف ناب اسلام بودند، با رونمایی از داعش، اسلام خشن، اسلام زور و اسلام شمشیر را به آنان عرضه نمود.

وی ادامه داد: امروز جوانان در اقصی نقاط جهان تشنه معارف ناب الهی و قرآنی هستند و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در نامه به جوانان اروپا و امریکا، آنان را به مراجعه مستقیم به قرآن کریم و منابع اسلام اصیل توصیه نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با تاکید بر وظیفه عالمان دین در آشنا نمودن جهانیان با اسلام ناب و متعادل، تصریح کرد: اگر عالمان دین در این زمینه به وظیفه خود به درستی عمل نمایند، اسلام افراطی و خشن مجالی برای خودنمایی نخواهد یافت.

معاون فرهنگی- تربیتی المصطفی، در پایان، ایجاد تفرقه بین مسلمانان، نمایش چهره نادرست از اسلام، ترویج سلفی گری و تامین منافع امریکا و اسرائیل را از اهداف اصلی شکل گیری داعش و دیگر گروه های تکفیری برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز هزاران نفر از دانش پژوهان شیعه و سنی در جامعه المصطفی با اسلام اصیل آشنا شده، این معارف ناب الهی را به سراسر جهان منتقل می نمایند.

گفتنی است: در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام رضوی، پدر شهید مدافع حرم، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و سالگرد نابودی سیطره داعش، اظهار داشت: دنیا بازاری است که فروشنده آن، مردم و خریدار، خداست و مطاع مورد معامله، مال و جان و بهای آن نیز بهشت است. همه جان و مال ما از خداست. پس معامله با غیر خدا پسندیده نیست، چراکه مطاع اندک ما را نیز می خرد و بهترین بها را نیز برای آن می پردازد.

پدر شهید مدافع حرم در ادامه با بیان گوشه هایی از دلاوری های این شهید بزرگوار و همرزمان وی، برای پیروزی نهایی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت آرزوی توفیق کرد.

حجت الاسلام صادقی، پدر شهید مدافع حرم نیز در سخنانی، ایجاد اختلاف میان مسلمانان به ویژه شیعه و سنی را از سیاست های جنایتکارانه استکبار برشمرد و گفت: در میان رزمندگان مدافع حرم، از برادران اهل سنت حضور دارند که به شهادت در راه مبارزه با تکفیر و داعش افتخار می نمایند.

وی با اشاره به تازه ترین جنایت ضدانسانی تکفیری ها در افغانستان و به شهادت رساندن تعدادی از علمای اهل سنت در مراسم جشن ولادت رسول گرامی اسلام(ص)، ابراز داشت: کسانی که برای مقابله با دشمن مشترک شیعه و سنی، مرزهای جغرافیایی را درنوردیدند و از گوشه گوشه جهان اسلام جبهه مقاومت را تشکیل دادند، توانستند طومار توطئه اسرائیل را در هم بپیچید. شهدای مدافع حرم، فرسنگ ها دورتر از موطنشان با بصیرت از جان خود گذشتند و به مبارزه با اندیشه های افراطی پرداختند.

پدر شهید مدافع حرم در پایان با برشمردن ویژگی های شهدای مدافع حرم در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، یادآور شد: رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) درباره افتخارآفرینی مدافعان حرم اظهار داشتند که شما با متلاشی کردن این غده سرطانی مهلک، خدمت بزرگی نه تنها به جهان اسلام، که به همه جهان نمودید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha