پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر امروز وحدت به معنای واقعی کلمه در میان امت اسلام بود، کشوری جعلی به نام اسرائیل وجود نداشت، لذا باید اذعان کرد که وجود منحوس اسرائیل غاصب، نتیجه تفرقه در بین کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: در آستانه هفته وحدت قرار داریم، هفته ای که در جهان اسلام بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه وحدت نیاز امروز و همیشه جهان اسلام است، گفت: وحدت به معنای واقعی در جهان اسلام هنگامی محقق خواهد شد که کشورهای مسلمان خود را از زیر یوغ استکبار و استعمار بیرون بیاورند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه دشمنان هزینه های زیادی برای جدایی کشورهای مسلمان در این سال ها صرف کرده اند، گفت: اجماع مسلمین بی شک خطری بالقوه برای مستکبران و استعمارگران است، لذا دشمنان دست به هر عمل ننگینی می زنند که وحدت واقعی در جهان اسلام به وقوع نپیوندد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: اگر وحدت به معنای واقعی کلمه در میان امت اسلام بود، رژیم جعلی به نام اسرائیل وجود نداشت، لذا باید اذعان کرد که وجود منحوس اسرائیل غاصب، نتیجه تفرقه در بین کشورهای اسلامی است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: متاسفانه برخی کشورهای مسلمان با وجود علم به اینکه عملا از سوی کشورهای مستکبر همانند آمریکا غارت می شوند، بازهم در زیر چمبره دشمنان جهان اسلام هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: وجود گروه های افراطی فراوان و مختلف در جهان اسلام نتیجه دو امر است، یکی سیاست غربی ها و دیگری عدم وحدت واقعی در بین مسلمین، لذا اگر جهان اسلام می خواهد از دست تروریسم و جنگ رهایی یابد، باید به سمت وحدت واقعی حرکت کند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با تاکید بر اینکه تنها کشور اسلامی که وحدت واقعی در آن وجود دارد، ایران است، اظهار کرد: در میان تمام کشورهای اسلامی تنها کشور مستقل، مردمی و با وحدت، جمهوری اسلامی ایران است و مابقی دول اسلامی به نوعی زیر سلطه ابرقدرت ها هستند که این رویه به هیچ وجه خوشایند جهان اسلام نیست.

این استاد حوزوی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا با یک برنامه حساب شده سال هاست که اجازه وحدت را به کشورهای اسلامی نداده اند، البته خود سران این کشورها مقصر این وضعیت هستند که نمونه بارز آن آل سعود است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر آزاده بر وحدت جهان اسلام بسیار تاکید داشتند، امام راحل درباره وحدت می فرمایند:« اگر دیدید که در یک قیامی دسته دسته و حزب حزب و جبهه جبهه شد بدانید که خدا در کار نیست اگر همه با هم متوجه به یک نقطه باشند دعوت به وحدت کلمه است، به وحدت عقیده است وحدت عقیده وحدت کلمه می آورد، وحدت عمل می آورد».

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه روحانیون چه شیعه و چه سنی باید زمینه و زیرساخت های وحدت در جهان اسلام را همواره کنند، گفت: امروز اگر مسلمانان می خواهند که روی پای خود باشند و وابستگی به ابرقدرت های جهان نداشته باشند، باید در مسیر وحدت گام بردارند، لذا باید گفت تا زمانی که وحدت به معنای واقعی در بین کشورهای اسلامی وجود نداشته باشد، استکبار همچنان غارتگر منابع و ثروت مسلمین خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha