جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خصوص سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا گفت: ایران قدرت خود را در پاسخ به هرگونه تجاوز ثابت کرده و این حادثه بر اقتدار نظامی ایران دلالت دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه با اشاره به مخالفت برخی احزاب سیاسی با دولت عراق، آن را یک حق قانونی و جنبش سیاسی دموکراسی دانست و تاکید کرد: این مخالفان هرگز نخواهند توانست دولت را برکنار کنند و باید ملی گرایی خود را حفظ کنند.

وی اشاره کرد: مخالفت سیاسی یک حق قانونی است و نباید در صف طرح آمریکایی سعودی قرار گیرد؛ چرا که اطلاعات موجود به تهدید های آمریکا به مجازات عراق یا تغییر سیاست آن ها مطابق سیاست عربستان سعودی اشاره دارد.

عراق هرگز ایران را تنها نخواهد گذاشت

سید قپانچی از سفر پادشاه کویت به عراق استقبال کرد و گفت: اعتدالی که پادشاه کویت از آن سخن به میان آورد اگر به معنی بی طرفی در تجاوز علیه جمهوری اسلامی ایران باشد، ما آن را نمی پذیریم و عراق هرگز در تجاوز علیه دولت و ملت مسلمان بی طرف نخواهد بود.

وی به وجود اطلاعاتی مبنی بر حضور هیئتی آمریکایی در عراق به تهدید این کشور به تحریم یا تغییر سیاست خود مطابق سیاست عربستان اشاره کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد: عراق گاو شیرده نخواهد بود و نمی تواند با کشوری که با آن ارتباط مرزی، تاریخی و فرهنگی دارد، قطع رابطه کند.

وی افزود: آمریکا نمی تواند عراق را تسلیم کند؛ چرا که ما از فرهنگ امام حسین (ع) برخوردار هستیم.

شاهد فروپاشی حکومت آل سعود خواهیم بود

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر خطبه به گزارش اخیر به سازمان ملل که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را مسبب قتل خاشقجی دانسته و بمباران پایگاه های نظامی عربستان سعودی توسط حوثی ها اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی عربستان سعودی فروپاشیده و شاهد فروپاشی حکومت آل سعود خواهیم بود.

وی در خصوص سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا گفت: ایران قدرت خود را در پاسخ به هرگونه تجاوز ثابت کرده و این حادثه بر اقتدار نظامی ایران و صلابت و اراده اسلامی ایران دلالت دارد.

سید قپانچی با اشاره به اینکه سه عامل در این عملیات نقش داشته که یکی قدرت، دومی اراده و دیگری توکل به خداوند متعال است، گفت: آمریکا در مقابل بر سیاست حقارت و سوء استفاده از ملت ها و اعتماد به شیطان تکیه دارد.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالگرد شهادت حضرت حمزه سید الشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: در جنگ احد یک گروه کوچک بر گروه بزرگ غلبه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha