پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف خواستار اجرای حکم اعدام ۷۳۱ نفر تروریست سعودی شد و از فرانسه خواست از ملت عراق به خاطر داعشی هایی که تابعیت فرانسوی دارند عذرخواهی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف خواستار اجرای حکم اعدام 731 نفر تروریست سعودی شد و از فرانسه خواست از ملت عراق به خاطر داعشی هایی که تابعیت فرانسوی دارند و مرتکب اعمال جنایتکارانه شدند، عذرخواهی کند.

وی افزود: اسرائیل در پشت پرده حمله به نفتکش عمان قرار دارد و هدفش شعله ور کردن جنگ میان آمریکا و ایران است.

سید قپانچی حمله به نفتکش عمانی که همزمان با سفر نخست وزیر ژاپن انجام گرفت را محکوم کرد و گفت: شعله ور شدن آتش جنگ به نفع منطقه نیست و آمریکا و ایران به دنبال جنگ نیستند.

امام جمعه نجف اشرف پیام ترامپ که نخست وزیر ژاپن آن را به تهران رسانده است را نشانه شکست آمریکا دانست و گفت: ملتی که با فرهنگ امام علی و امام حسین (علیهما السلام) زندگی می کنند، هرگز شکست نخواهند خورد و تسلیم نمی شوند.

 

کنفرانس منامه در جهت به رسمیت شناختن اسرائیل است

وی در خصوص کنفرانس منامه که در ماه جاری در بحرین برگزار می شود، از مخالفت عراق با مشارکت در این کنفرانس قدردانی کرد و گفت: این کنفرانس در جهت به رسمیت شناختن اسرائیل است.

اقدام انصار الله دفاع از یمن است

سید قپانچی در بخش دیگر خطبه به بمباران فرودگاه "ابها" از سوی حوثی ها و محکومیت آن از سوی رسانه های بین المللی اشاره کرد و گفت: این اقدام دفاع از خود است و جهان طی پنج سال جنگ علیه ملت یمن و گرسنگی و محاصره همه جانبه ساکت بود.

وی عربستان سعودی خواست فوراً از یمن عقب نشینی کند و ملت یمن را رها کند تا خودش از طریق انتخابات آزاد سرنوشت خود را تعیین کند.

وهابیت ساخته انگیس و آمریکا برای ایجاد فتنه میان مسلمانان است

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) به دست وهابی ها اشاره و تاکید کرد: وهابیت با مباح دانستن ریختن خون مسلمانان فتنه بزرگی به وجود آورد و این وهابیت ساخته انگیس و آمریکا برای ایجاد فتنه میان مسلمانان است.

وی افزود: عربستان سعودی امروز شاهد شکاف و فروپاشی داخی است و وهابیت رو به افول و آل سعود رو به نابودی است و شاهد نابودی سلطه آل سعود بر حرمین شریفین خواهیم بود.

سید قپانچی در بخش دیگر یادآور سالروز صدور فتوای جهاد کفایی شد و گفت: این فتوایی مبارک و به دست انسانی مبارک و برای ملتی مبارک صادر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha