دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی در دیدار با دانشجویان ایرانی

حوزه/ حجت الاسلام قپانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: ملت اسلامی در جنگ فرهنگی به سر می‌برد و به فضل الهی پیروز خواهد شد. در ایران نیز رهبر جمهوری اسلامی، فرماندهی این جنگ را به خوبی اداره کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در دیدار با جمعی از دانشجویان ایرانی گفت: دین دارای عناصر قدرت در مقابله با تهاجم فرهنگی است، زیرا منشأ دین، فطرتی است که خداوند مردم را با آن آفریده است، اما همیشه باید احساس کنیم که در یک جنگ واقعی که همان جنگ نرم و خطرناکتر از جنگ مسلحانه است به سر می‌بریم.

امام جمعه نجف اشرف افزود: ما معتقدیم همانطور که در عراق در جنگ مسلحانه با داعش پیروز شدیم، در موجهای غیراخلاقی جنگ نرم فرهنگی هم که تمام جهان اسلام را هدف قرار داده است، پیروز خواهیم شد. مردم عراق دارای عناصر موفقیت در این جنگ هستند و با دلبستگی به دین و ائمه هدی (علیهم السلام) اجازه شکست را نمی‌دهند.

وی افزود: ما باید سازوکارهای جدیدی را در تعامل با جوانان ایجاد کنیم که از حسن ظن به آنها شروع می‌شود و باید با آنها با سعه صدر و نه تنگ نظری برخورد کنیم. مردم دین را دوست دارند، اسلام را دوست دارند و کشورشان را دوست دارند و بر این اساس، زبان ما به جای زبان طردآمیز و بی اعتمادی به دیگران، باید زبان عشق و جذب باشد.

قپانچی گفت: ما معتقدیم که ایران به لطف خداوند تبارک و تعالی در جنگ فرهنگی پیروز شده است و دستورات رهبر جمهوری اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهنمودهای صحیحی بوده و مردم را در مسیر درست فرماندهی کرده و توانسته‌اند دشمنان جمهوری اسلامی را شکست دهند.

وی در ادامه گفت: ما در جنگ هستیم و نباید احساس خستگی کنیم و باید بیشتر تلاش کنیم. خداوند تبارک و تعالی به ما وعده پیروزی داده است. و باید با یقینی راسخ بدانیم که راهبر مرکب ما امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و ما درسایه توجهات خدا و ایشان هستیم و در این جنگ، تنها سربازانی فرمانبریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha