جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس موکب ها و هیئت های حسینی

حوزه/ کنفرانس موکب ها و هیئت های حسینی همزمان با ماه محرم و با حضور شیخ علی نجفی و امام جمعه نجف اشرف در حسینیه فاطمیة الکبری (س) در شهر نجف برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس موکب ها و هیئت های حسینی همزمان با ماه محرم و با حضور شیخ علی نجفی نماینده آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف و حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در حسینیه فاطمیه الکبری (سلام الله علیها) در شهر نجف برگزار شد.

گریه بر امام حسین (علیه السلام) بهترین راه برای حفظ دین است

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی نجفی فرزند آیت الله بشیر نجفی با بیان اینکه گریه بر امام حسین (علیه السلام) بهترین راهی است که با آن از دین خود محافظت می کنیم، خواستار رعایت دستور العمل های بهداشتی شد.

وی با تأکید بر اینکه نهضت حسینی با تمامی مسائل تفاوت دارد، افزود: در سال گذشته تمامی اماکن جهان به شکل کامل تعطیل و بسته بود، امّا در عراق میلیون ها زائر به سمت کربلا در حال حرکت بودند.

شیخ علی نجفی به حفظ روح شعائر حسینی و مضامین آن از طریق عمل به آن و اجرای آن دعوت کرد.

 امام جمعه نجف اشرف: موکب های حسینی، پروژه ای متمدنانه در تربیت امت و نسل جدید است

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در این کنفرانس از هیئت ها و موکب های حسینی خواست فرزندان خود را در این موکب ها مشارکت دهند.

وی با تأکید بر اینکه موکب های حسینی یک پروژه اضطراری و حاشیه ای نیست، تصریح کرد: موکب های حسینی، یک پروژه متمدنانه ابدی برای تربیت نسل جدید است.

دشمنان به دنبال تحریف مضمون نهضت حسینی هستند

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: موکب های حسینی برای خالی کردن بار احساسات نیست، بلکه اقدامی برای زنده کردن وجدان است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ضمن توصیه به انتخاب مضمون صحیح و شرعی در اشعار، گفت: دشمنان به دنبال تحریف مضمون نهضت حسینی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha