شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست سالانه خطبای منبر حسینی

حوزه/ نشست سالانه مبلغان و خطبای منبر حسینی همزمان با فرارسیدن ماه محرم از سوی امام جمعه نجف اشرف در نجف برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نشست سالانه مبلغان و خطبای منبر حسینی همزمان با فرارسیدن ماه محرم از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در نجف برگزار شد.

 با رفتار و معرفت آمادگی تأثیر گذاری به عنوان روحانی دینی را داشته باشید

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی نجفی نماینده حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف در این مراسم در خصوص اسلوب های تبلیغ دینی و شیوه های مقابله با افکار منحرفی که اعتقادات مردم را هدف قرار می دهد، مطالبی را بیان کرد.

وی در خصوص استفاده از مسئله تبلیغ به آیه شریفه (المؤمنون والمؤمنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف وینهون عن المنکر..) اشاره کرد و گفت: این آیه متوجه می شویم که در قبال واقعیت ها و چالش هایی که شاهد آن هستیم، به وظیفه و رسالت خود عمل کرده و آماده فکری داشته باشیم.

همگی باید به مسئولیت و وظیفه خود در وصل کردن ارتباط مردم با خداوند عمل کنند

حجت الاسلام و المسلمین نجفی خطاب به مبلغان و خطبا گفت: ای مردان میدان تبلیغ و ای کسانی که خداوند به آنان شرافت و افتخار قرار گرفتن بر بالای منبر هدایت داده است، بدانید که این افتخار نصیب همگی نمی شود، لذا همگی باید به مسئولیت و وظیفه خود در وصل کردن ارتباط مردم با خداوند عمل کنند.

رئیس دفتر آیت الله نجفی خواستار آمادگی فکری شد و افزود: ما با چالش های سختی مواجه هستیم و به شما توصیه می کنم با رفتار، اسلوب و معرفت آمادگی تأثیر گذاری به عنوان روحانی دینی را داشته باشید.

علی رغم جنگی که علیه دین جریان دارد، دین پیروز و غالب میدان است

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی هم در پاسخ به سؤال هایی که مدعی انحراف جوانان از دین هستند، گفت: اکنون در عصر دین و پدیده پیروزی دین قرار داریم و علی رغم جنگی که علیه دین جریان دارد، دین پیروز و غالب میدان است. امروز پدیده دین در عرصه ها تسلط دارد و این را از مشارکت ۱۵ میلیون زائر در اربعین و ۵ میلیون زائر در زیارت عرفه و همچنین اطاعت امت از فتوای جهاد کفایی به هنگام ورود داعش به عراق متوجه می شویم.

وی ادامه داد: پدیده دین امروز تا دورترین نقاط جهان عربی تا جهان غرب گسترش یافته و آفریقا به طور چشمگیر شاهد امتداد دین است.

امام جمعه نجف اشرف در پاسخ به ادعای عدم حضور حوزه علمیه، تصریح کرد: آخوند تحت تعقیب و فشار بود، امّا امروز با فرصتی که برای ورحانیون دینی پیش آمده، منبر قدرتمند و شبکه های ماهواره  ای در اختیار داریم و دشمنان امروز با دیدن تأثیر گذاری و حضور طلاب، به دنبال تربیت برخی روحانی نما هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به حضور عتبات مقدسه در تمامی زمینه های فرهنگی از جمله خدماتی و بهداشتی اشاره کرد.

مرجعیت خلأ سیاسی به جا نگذاشت و برای محافظت از تظاهرات و اصلاح مسیر آن تلاش کرد

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص حضور مرجعیت دینی و ادعای به جای گذاشتن خلأ سیاسی توسط مرجعیت، گفت: مرجعیت دینی بر قانون اساسی نظارت کرد و در تشکیل دولت و انتقال مسالمت آمیز قدرت تلاش کرد و در دوره حمله داعش، دیدیم که مرجعیت وارد میدان شد و عراق و منطقه را نجات داد.

امام جمعه نجف در پایان بیان داشت: مرجعیت از تظاهرات اخیر و روند برگزاری مسالمت آمیز آن حمایت و پشتیبانی کرد و برای خاموشی آتش فتنه تلاش نمود، لذا خلأ سیاسی برای مرجعیت دینی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 0
    پس منتظر شدن دیانت و سیاست در عراق هستیم.
    • احمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      2 0
      احسنت بر شما
  • همخوانی مقدمه با ذی المقدمه IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    حضور پشت صحنه و در مقام ضرورت !!! علما برای زمینه سازی ظهور می بایست عملا و کاملا زمام امور را به دست بگیرند . حکومت مقدمی بایستی متناسب و هماهنگ با حکومت اصلی صاحب الزمان علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.