پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه‌های نماز جمعه، فراکسیون‌های سیاسی شیعه عراق را به موضع گیری یکپارچه دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه، فراکسیون‌های سیاسی شیعه عراق را به موضع گیری یکپارچه دعوت کرد و خواستار تقویت نقش ارتش عراق در حفظ استقرار و امنیت داخلی شد.

وی در سالروز تأسیس ارتش عراق بر ضرورت تقویت اعتماد به ارتش و توسعه توانمندی‌های آن و همچنین تقویت نقش ارتش در استقرار و حفظ امنیت داخلی تأکید کرد.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص گفت‌وگو هایی که میان فراکسیون‌های سیاسی شیعه جریان دارد، با بیان اینکه گفتگو ها ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد که موضع گیری ها یکپارچه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با اشاره به اینکه جهان منتظر نتایج این گفت‌وگو ها و چگونگی تشکیل دولت آینده عراق است، گفت: به لطف حضرت صاحب العصر و الزمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) با موفقیت از این بحران بیرون می آییم.

وی در بخش دیگر خطبه به وظایف استاندار جدید نجف اشرف اشاره کرد و مهمترین آن را بهداشت، آبادانی و شهرداری دانست و گفت: استاندار جدید باید از شهر حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) محافظت کند؛ چرا که شهر نجف مرکز توجه جهانیان است و باید برای استقبال از میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور آماده باشد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و بیان داشت: آن حضرت در زندگی و بعد از مرگ خویش جهاد کردند؛ حضرت زهرا (س) در دوران زندگی از حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) دفاع کردند و در همین راستا به خانه‌های انصار رفتند و از امام علی (ع) دفاع کردند. در مسجد خطبه خوانده و در برابر انصار و مهاجرین از مولا علی (ع) دفاع نمودند و امامت را نجات دادند.

وی ادامه داد: امّا جهاد حضرت صدیقه طاهره (س) در دوران پس از مرگ خویش، این است که وصیت کردند که مخفیانه به خاک سپرده شوند تا به عنوان نشانه‌ای در تاریخ باقی بماند و وجود حادثه‌ای را ثابت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha