شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: حضرت خدیجه کبری (س) بنا به اتفاق مسلمانان از هر دو گروه یکی از چهار بانوی اهل بهشت ​​و سرور بانوان جهان هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه به سالگرد فاجعه حلبچه اشاره کرد و گفت: ما در سالگرد فاجعه حلبچه قرار داریم و در این فاجعه رژیم جنایتکار بعث در سال ۱۹۸۸ شهر حلبچه را با بمب های شیمیایی بمباران کرد که منجر به کشته شدن پنج هزار نفر و مجروح شدن ده هزار نفر با معلولیت ها و بیماری های جدی شد.

وی افزود: این جنایت در برابر جهان و سازمان های بین المللی که در برابر این جنایت شنیع سکوت کردند، اتفاق افتاد.

خطیب جمعه نجف اشرف اشاره کرد: الحمدلله که عراق را از این رژیم ظالم نجات داد و منطقه و عراق را از شر آن و جنایاتش راحت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به وفات حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه کبری (س) بنا به اتفاق مسلمانان از هر دو گروه یکی از چهار بانوی اهل بهشت و سرور بانوان جهان هستند و از جایگاه بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: ایشان اولین بانویی بودند که علاوه بر حمایت مطلق از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، به اسلام گرویدند، زیرا آن حضرت برای هر چیزی که از قریش در خدمت به رسول خدا (ص) انتظار می رفت، آماده بود. همچنین خداوند متعال جبرئیل را نزد ایشان فرستاد تا سلامی خاص را از جانب خداوند متعال ابلاغ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha