پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ آیت الله سیستانی به شدت معامله قرن را محکوم کرده و بر حمایت خود از ملت فلسطین در تمسک به حق خود در باز پس گیری اراضی اشغالی و برپایی دولت مستقل فلسطین تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی الکربلائی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت حرم امام حسین در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شده، متن بیانیه آیت الله سیستانی را قرائت کرد و گفت: آیت الله سیستانی به شدت طرح ظالمانه ای که اخیراً برای مشروعیت دادن به اشغالگری بیشتر در اراضی غصب شده فلسطینی رونمایی شد را محکوم کرده و بر حمایت خود از ملت فلسطین در تمسک به حق خود در باز پس گیری اراضی اشغالی و برپایی دولت مستقل فلسطین تأکید می کنند و اعراب، مسلمانان و تمامی آزادگان جهان را به حمایت از آن دعوت می نمایند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 چهار ماه از آغاز جنبش مردمیِ خواهان اصلاحات و رهایی کشور از لوث فساد و ناکامی که مؤسسات و اداره های دولت را فراگرفته، گذشت و در طی این مدت خون بسیاری انسان های بی گناه ریخته شد و هزاران نفر مجروح شده و آسیب دیدند و همچنان اینجا و آنجا درگیری هایی به وجود می آید که منجر به قربانی شدن بیشتر، انسان های بی گناه می شود.

آیت الله سیستانی بار دیگر استفاده از خشونت علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و آنچه از عملیات ترور و ربودن برخی از آنان رخ می دهد را محکوم کرده و قاطعانه با تلاش هایی که برای متفرق کردن تجمع ها و تحصن های مسالمت آمیز با استفاده از خشونت و زور انجام می گیرد، مخالفت می کنند. ایشان همزمان تجاوز برخی به نیروهای امنیتی و دستگاه های دولتی و  اقداماتی همچون تخریب و تهدید علیه برخی از مؤسسات آموزشی و خدماتی و تمام آنچه باعث اخلال در امنیت شهروندان و خسارت به منافع آنان می شود را رد می کنند و هشدار می دهند که اینگونه اقدامات هیچ توجیهی ندارد و هرگز جایگزین مناسبی برای حضور گسترده مردمی برای فشار در جهت پاسخگویی به خواسته های اصلاح گرانه نخواهد بود، بلکه برعکس منجر به کاهش همبستگی با جنبش اعتراض آمیز و شرکت کنندگان در آن می شود.

از طرف دیگر استمرار بحران کنونی و عدم استقرار سیاسی، اقتصادی و امنیتی به مصلحت کشور و آینده فرزندان آن نیست، لذا باید با تسریع در تشکیل دولت جدید برای خروج از آن زمینه سازی شود و لازم است که دولت شایسته اعتماد ملت باشد و بتواند اوضاع را آرام کرده و هیبت حکومت را بازگرداند و اقدامات لازم را در جهت اجرای انتخابات آزاد و شفاف در نزدیکترین فرصت ممکن انجام دهد.

با توجه به اختلافاتی که در میان قدرت های سیاسی از اقشار مختلف مشاهده می شود و تضادی که در دیدگاه های آنان در خصوص اولویت های مرحله آینده و جود دارد و ناتوانی آنان در توافق بر اجرای اصلاحات ضروری که بیشتر شهروندان خواهان آن هستند و کشور را در معرض خطرات و مشکلات بیشتری قرار می دهد، بنابراین رجوع به صندوق های رأی گیری برای تعیین آنچه ملت خواهان آن است، گزینه مناسبی در وضع کنونی است. لذا باید در اجرای انتخابات زودهنگام تسریع شود تا ملت سخنش را بگوید و مجلس نمایندگان آینده که نشأت گرفته از اراده آزاد ملت است، مسئول انجام اقدامات ضروری در جهت اصلاح و تصویب تصمیم های سرنوشت سازی است که آینده کشور را تعیین می کند، به ویژه در خصوص حفظ حاکمیت و استقلال کشور در تصمیم گیری سیاسی و وحدت اراضی و ملت آن.

و در پایان آیت الله سیستانی به شدت طرح ظالمانه ای که اخیراً برای مشروعیت دادن به اشغالگری بیشتر در اراضی غصب شده فلسطینی رونمایی شد را محکوم کرده و بر حمایت خود از ملت فلسطین در تمسک به حق خود در باز پس گیری اراضی اشغالی و برپایی دولت مستقل فلسطین تأکید می کنند و اعراب، مسلمانان و تمامی آزادگان جهان را به حمایت از آن دعوت می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha