شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد مهدی الخالصی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین الخالصی خواستار تحریم انتخابات زود هنگام عراق شد و تحریم آن را تنها گزینه موجود برای مقابله با اشغالگری دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد مهدی الخالصی خواستار تحریم انتخابات زود هنگام عراق که مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور موعد برگزاری آن را ماه ژوئن آینده اعلام کرده، شد و تحریم آن را تنها گزینه موجود برای مقابله با اشغالگری دانست.

گروهی موسوم به مخالفان اقدامات سیاسی آمریکا در عراق از شیخ الخالصی در رابطه با  دعوت به انتخابات در موعد جدید و موضع ملّی و شرعی نسبت به آن در سایه تراکم فساد و همکاری برخی از اعضای دولت های متوالی در توجیه جنایت های تروریستی آمریکا در سرزمین عراق، سؤال کردند.

حجت الاسلام و المسلمین الخالصی در جواب نوشت: در خصوص انتخابات زود هنگام، همیشه شعار ما این بوده که "هیچ انتخابات آزاد و شفافی در سایه حضور نیرو های اشغالگر وجود ندارد" چرا که این یک مسئله بدیهی است که واقعیت ها و تجربه آن را ثابت کرده  اند؛ بنابراین انتخابات در سایه اشغالگران به نفع عراق نیست، بلکه به نفع آمریکای تجاوز گر و اشغالگر است و نوعی فریب دادن مردم و بازی با اراده آنهاست و موجب تکرار بدبختی ها و مصیبت ها و ترویج مزدوری، ظلم و فساد می شود، لذا باید آن را تحریم کرد.

وی افزود: تحریم انتخابات، تنها گزینه موجود برای مبارزه با اشغالگری بعد از محرومیت ملّت از سایر ابزار هاست، بنابراین تکلیف شرعی ملّت در تحریم انتخابات و تلاش برای رسیدن به حق خود از طریق مقاومت در برابر اشغالگران باطل و یاران فاسد آنها محصور می شود. مفسدان مسئول تمامی این اوضاع اسف باری هستند که عراق و ملّت آن در آتش آن می سوزند، پس ملّت باید هرگونه مشارکت در انتخابات چه نامزدی یا انتخاب کردن را تحریم کنند؛ چرا که آن یک پروژه از سوی دشمن تجاوزگر است که باید با تمامی ابزار قانونی با آن مقابله کرد.

این عالم عراقی مقاومت گسترده را بهترین راه برای ناتوان کردن دشمن در تحقق اهداف خود از طریق دسیسه و نیرنگ دانست و گفت: باید برای خروج و نابودی سایه سنگین آن تلاش کرد تا فرصت مناسب برای انتخابات سالم که به نفع عراق و ملّت آن باشد، فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha