سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسن سالم نماینده فراکسیون صادقون عراق

حوزه/ حسن سالم از شورای عالی قضائی عراق خواست علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، دادخواست قضائی بین المللی صادر کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن سالم نماینده فراکسیون صادقون عراق از شورای عالی قضائی این کشور خواست علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، دادخواست قضائی بین المللی صادر کند و از سکوت دولت در این رابطه ابراز تعجب کرد.

وی در بیانیه ای گفت: دستگاه قضائیه عراق باید اقدامات قانونی را انجام داده و احکام بازداشت جنایتکاران تروریست در رأس آن دونالد ترامپ که مرتکب جنایت ترور فرماندهان پیروزی بر داعش، شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس شدند را صادر کند.

عضو فراکسیون صادقون تصریح کرد: سکوت دولت و دستگاه قضائیه عراق در قبال این جنایت که یک اقدام تروریستی خطرناک، نقض حاکمیت عراق و نقض آشکار حقوق بشر به شمار می رود، شگفت آور است، به ویژه که جمهوری اسلامی ایران اقدامات قانونی را در این خصوص انجام داده و دستور بازداشت مرتکبان این جنایت را صادر کرده است.

حسن سالم از سکوت دولت عراق در خصوص این جنایت ابراز تأسف کرد و گفت: شهید ابو مهدی المهندس نایب رئیس حشد الشعبی، یک شخصیت امنیتی و فرمانده عراقی است و در داخل خاک عراق توسط آمریکا هدف قرار گرفته شد.

این نماینده عراقی بیان داشت: این سکوت دولت غیر قابل توجیه و سؤال برانگیز است که نتیجه شکایت شکایت از شورای امنیت چیست و وزارت امور خارجه عراق در این خصوص چه اقداماتی انجام داده است. این سکوت نشانگر بی توجهی و بی ارزش دانستن خون عراقی ها و مخالفت آشکار با قانون اساسی است.

محمد کریم نماینده ائتلاف فتح پیشتر با بیان اینکه دستاوردها و پیروزی های حشد الشعبی علیه تروریسم در عراق برای آمریکا ناخوشایند است، گفت: آمریکا از تمامی ابزار خود در عراق برای ایجاد اختلال در وضع کنونی و محدود کردن نقش حشد الشعبی استفاده می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha