جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای استمرار تجاوز آمریکایی،‌ سعودی و اماراتی را محکوم کرده و گفت: کشور های متجاوز برای مذاکره مانع تراشی می کنند و به دنبال استمرار تجاوز و کشتار ملت یمن هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای استمرار تجاوز آمریکایی،‌ سعودی و اماراتی را محکوم کرده و گفت: کشور های متجاوز برای مذاکره مانع تراشی می کنند و به دنبال استمرار تجاوز و کشتار ملت یمن هستند. در این بیانیه آمده است:

انجمن علمای یمن بار دیگر تجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی به ملت یمن را رد کرده و به صراحت آن را محکوم می کند و این تجاوز را استمرار و اصرار متجاوزین بر ارتکاب کشتار وحشیانه و هولناک علیه مردم یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی آن می داند.

متجاوزین فرودگاه ها، بندر ها، جزیره  ها و سواحل یمن را هدف قرار می دهد و وجدان جهانی و انسانی در قبال آن هیچ حرکتی ندارد، بلکه برخی از نهادهای موسوم به سازمان حقوق بشر و سازمان ملل متحد با مجرمین همدستی کرده و در برابر صدها کشتار وحشیانه و جنایت قتل عام علیه ملت یمن که آخرین آن جنایت کشتار "ضحیان" و "الدریهمی" بود، سکوت کرده و هیچ حرکتی از خود نشان ندادند.

کشورهای متجاوز مخالف گفتگو و صلح بوده و به دنبال استمرار تجاوز هستند

با این وجود انجمن علمای یمن و ملت آن امید داشت با باز شدن پنجره گفتگو در ژنو، این جنگ ظالمانه متوقف و محاصره سخت برداشت شود، امّا کشور های متجاوز مثل همیشه چوب لای چرخ هیئت ملّی یمن گذاشته و مانع رسیدن آن به ژنو شد.

این اقدام متجاوزین، این حقیقت را برای جهانیان برملا کرد که آنان مانع تراشی کرده و با گفتگو و صلح مخالف هستند.

متجاوزین این کار را برای استمرار فشار بر ملت یمن و تشدید و ادامه تجاوز و ارتکاب جنایت و کشتار بیشتر انجام داده اند.

ما اینگونه مانع تراشی در برابر هیئت ملّی را محکوم می کنیم و آن را در راستای تلاش برای استمرار تجاوز و کشتار بیشتر مردم یمن می دانیم و مسئولیت کامل  پیامدها، رنج ها و قطره های خونی که از مردم یمن ریخته شد، می شود و ریخته خواهد شد را به عهده جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد می دانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha