پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید هاشم الشخص عالم شیعه عربستانی

حوزه/ نیرو های امنیتی رژیم آل سعود بدون هیچ توجیه قانونی یا حکم بازداشتی به منزل سید هاشم الشخص،عالم شیعه عربستانی هجوم برده و او را بازداشت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نیرو های امنیتی رژیم آل سعود بدون هیچ توجیه قانونی یا حکم بازداشتی به منزل سید هاشم الشخص،عالم شیعه عربستانی هجوم برده و او را بازداشت کردند.

فعالان محلی و حقوقی گفتند: نیرو های نظامی آل سعود روز یکشنبه محله ای که منزل سید هاشم الشخص در آن قرار دارد را محاصره کرده و تمامی ورودی ها و خروجی ها را بسته و سپس به منزل این عالم شیعه یورش بردند.

بازداشت سید هاشم الشخص در راستای اقدام مقامات سعودی در هدف قرار دادن روحانیون و علمای شیعه است؛ در ماه گذشته نیز "سید خضر العوامی" و "شیخ عباس السعید" در پی هجوم وحشیانه که تمامی حدود شرع و قوانین محلی، دینی و اخلاقی زیر پا گذاشته شد، بازداشت شدند.

بازداشت های روز افزون رژیم آل سعود بیانگر ترس این رژیم از استمرار راه شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر است که در سال ۲۰۱۶ میلادی اعدام شد.

مقامات سعودی به خاطر ترس از آگاهی بخشی علما علیه ظلم و ستم، دست به سرکوب و بازداشت روحانیون دینی می زدند، به ویژه که سید هاشم الشخص موضع آشکاری در خصوص نقض حقوق منطقه شیعه نشین عربستان داشته است.

شایان ذکر است عناصر پلیس رژیم آل سعود حرمت منزل وی در شهر احساء را شکسته و در آن خرابی به بار آورده اند به گونه ای که موجب رعب و وحشت در میان خانواده سید شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha