پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دولت بلژیک از برسمیت شناختن مسجد جامع سر باز می‌زند

حوزه/ درخواست برای دریافت اعتبار جدید مسجد جامع بروکسل، توسط مقامات این کشور رد شده است و دولت بلژیک  شرط آن را کنار گذاشتن مدیریت جدید اعلام کرده‌ است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از بروکسل تایمز، وزیر دادگستری فدرال بلژیک از اعضای اعتبار جدید به مسجد جامع در بروکسل خودداری کرده و شرط تغییر مدیریت را برای این کار گذاشته است.  

مسجد جامع سال گذشته پس از مشخص شدن اینکه تحت تأثیر دولت عربستان سعودی، مسئول انتشار سلفیت است، با مشکلات زیادی مواجه شده است. در ادامه این مسئله باعث شد که عربستان مدیریت این مسجد را از دست بدهد. در عین حال به نظر می‌رسد سازمان اطلاعات بلژیک شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد با خروج مسجد از دست سعودی‌ها، راه برای ورود مراکشی‌ها باز کرده است. و دولت مدعی شده که حتی پیشنهاد جاسوسی توسط رباط تحت پوشش مسجد مطرح شده است. و حتی سه نفر از کارکنان مسجد ، از جمله یک مدیر، به عنوان اعضای اطلاعات مراکش معرفی شدند.

تصمیم وان کوکینبورن وزیر دادگستری بلژیک فراتر از مسجد بوده و به نظر می‌رسد که از «مقام اجرایی مسلمان»، بزرگترین گروه نمایندگان مسلمانان در بلژیک، خواسته شده تا خودشان را از نمایندگان دولت مراکش جدا کرده و این مسئله را رسما اعلام کنند. همین دستور به سازمان‌های غیر انتفاعی راه اندازی شده برای اجرای برنامه جدید آموزش امامان جماعت و ائمه جمعه نیز داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha