جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمر

حوزه/ کمیته بین المللی بزرگداشت شهید آیت الله النمر دوره زمانی بین ۲ تا ۸ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی را برای بزرگداشت شهید نمر و ۳ ژانویه را اولین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت شهید سلیمانی و شهید المهندس برای تجلیل از مقام دو فرمانده معرفی نمود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در آستانه پنجمین سالگرد شهادت شهید فقیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر (رضوان الله تعالی علیه) کمیته بین المللی بزرگداشت این شهید بزرگوار بیانیه ای را صادر نموده است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ١٦٩- آل عمران

در آستانه پنجمین سالگرد جنایت فجیع رژیم سعودی در قتل شهید فقیه "آیت الله شیخ نمر باقر النمر" بشریت و تمام مردم جهان این جنایت فجیع را که در صبح روز دوم آغاز سال جدید تقویم سال ۲۰۱۶ م رژیم سعودی با کشتن یکی از برجسته ترین بزرگان علم و تقوا و مردانگی و شرف  عزت و افتخار در خلیج فارس و شبه جزیره عربستان مرتکب شد، فراموش نخواهند کرد.

از این رو کمیته بین المللی بزرگداشت شهید آیت الله النمر دوره زمانی  بین ۲ تا ۸ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی را  برای بزرگداشت شهید بزرگوار تحت عنوان "هفته بزرگداشت سالگرد شهید آیت الله نمر باقر النمر" با شعار دائمی بزرگداشت سالانه  "او را نکشتند  برگرفته از آیه قرآنی ماقتلوه" و شعار ویژه  این سال را "و آنها بر کافران پیروز هستند" اعلام می کند.

این کمیته خطاب به مومنان ، آزادگان ، افراد شریف، شخصیت ها و تمام موسسات و  نهادهای علمی ، رسانه ای ، سیاسی و فرهنگی از جمله سازمان ها ، ارگان ها ، حوزه های علمیه ، مدارس ، شبکه های تلویزیونی ، رادیوها ، مراکز و مجامع در جهان اعلام می کند  تا با برگزاری برنامه ها و فعالیت های مختلف در بزرگداشت شهید بزرگوار مواضع جاودانه  و آثار ارزشمند شهید بزرگ را زنده نمایند.

در خواست از ائمه جمعه برای بزرگداشت شهدای مقاومت در یکم ژانویه

امسال سوم ژانویه اولین سالگرد شهادت فرماندهان شهید مقاومت "شهید حاج قاسم سلیمانی" و "حاج ابومهدی المهندس" است. کمیته بین المللی بزرگداشت سالگرد شهید النمر اعلام می کند  که روز جمعه، مطابق با  ۱ ژانویه ۲۰۲۱ و مصادف با، ۱۷جماد الثانی  ۱۴۴۲ هجری قمری امسال یک روز ویژه برای رهبران بزرگ شهدای مقاومت است که رهبران سربلندی و عزت ، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس و فقیه شهید آیت الله نمر باقر النمر  ”رضوان الله تعالی علیه“ هستند. و از ائمه جمعه در سراسر جهان خواسته می شود تا  امسال در آغاز سال جدید میلادی ۲۰۲۱ بخشی از خطبه های نماز جمعه را  به  این شهدای بزرگوار و تقویت ارزشهای شهادت در مسیر حقیقت ، عزت و کرامت  قرار دهند.

 روز ۳ ژانویه سالروز شهادت فرماندهان مقاومت به نام روز شهید

کمیته بین المللی بزرگداشت سالگرد النمر خواستار تعیین روز  ۳ ژانویه هر سال به عنوان روز جهانی شهید شد. روزی که ایالات متحده آمریکا حامی تروریسم در جهان، جنایت فجیع ترور رهبران شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را مرتکب شد، تا  "در آن روز یاد و خاطره شهدای امت اسلامی گرامی داشته شود و ارزشهای شهادت در حفظ دین و اصول آزادی ، غرور و کرامت انسانی بیان و برجسته شود."

این کمیته  از دوستداران آزادی، عزت و افتخار و کرامت در جهان می خواهد تا با تشکیل کمیته هایی برای بزرگداشت این شهدای بزرگوار به انتشار و توزیع گسترده هر آنچه مربوط به یاد و خاطره شهید آیت الله النمر در ۲ ژانویه و یاد و خاطره رهبران شهدای مقاومت  که اولین سالگرد آنها  است مبادرت ورزند. در این دور روز با برگزاری سمینارها و جشنواره ها، انتشار اخبار و برنامه های گسترده رسانه ای در  رسانه های اجتماعی ، طراحی ، چاپ و انتشار پوستر و سایر فعالیت ها اقدام کنند.

ضرورت فشار حداکثری بر آل سعود برای تحویل پیکر شهید نمر

این کمیته بین المللی همچنین از مردم آزاده و شریف در سراسر جهان می خواهد تا رژیم سعودی را تحت فشار قرار دهند تا پیکر شهید را به خانواده وی تحویل دهند ، زیرا علی رغم جنایت رژیم سعودی در کشتن شهید بزرگوار و همرزمان صالح وی ، اجساد ارجمند آنها تا این لحظه تحویل داده نشده است. در اینجا ما از همه دعوت می کنیم که با تلاش های همه جانبه و فشار رسانه ای، حقوق بشری و فشارهای سیاسی برای تحویل اجساد پاک  آنها به خانواده هایشان، اقدام کنند به طوری که شهید بزرگوار آیت الله النمر و همراهانش مراسم خاکسپاری متناسب با آنها و موقعیت علمی و اجتماعی شیخ الشهدا ، آیت الله النمر در منطقه و جهان اسلام برایشان انجام شود.

کمیته بین المللی بزرگداشت سالگرد شهید کرامت، آیت الله النمر ، فقیه جزیرة العرب و خلیج فارس، از سازمانها و ارگانهای سیاسی، حقوق بشری و رسانه ای در سراسر جهان می خواهد یک پویش جهانی علیه اعدامهای سیاسی و جرم انگاری اعدام های سعودی  ترتیب دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha