پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید هاشم الشخص عربستان

حوزه/ سازمان های حقوق بشری تأکید کردند: اقدام مقامات سعودی در بازداشت روحانیون شیعه قطیف و احساء و حملات هدفمند علیه آنان، با تمامی قوانین و قواعد در تعارض است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی اقدام مقامات رژیم آل سعود در نقض حقوق شرعی، دینی و اجتماعی و محرومیت مناطق شیعه نشین قطیف و احساء و حملات نظامی علیه این مناطق، سازمان های حقوق بشری تأکید می کنند: اقدام مقامات سعودی در بازداشت روحانیون شیعه قطیف و احساء و حملات هدفمند علیه آنان، از جمله "سید هاشم الشخص" عالم برجسته شیعه عربستان، با تمامی قوانین و قواعد در تعارض است.

سازمان "اروپایی عربستانی برای حقوق بشر" تجاوزات سلطه گرانه و عملیات بازداشت هدفمند رژیم سعودی علیه روحانیون شیعه قطیف و احساء در برهه اخیر را محکوم کرد و افزود: ادعا های دروغ سعودی ها در احترام به حقوق و آزادی و اصلاح، محکوم بوده و از اساس از واقعیت دور است.

این سازمان حقوقی ادامه داد: اقدام مقامات سعودی در بازداشت روحانیون و شخصیت های دینی از جمله عالم فقیه سید هاشم الشخص، بازداشت طایفه ای نیست، بلکه در چارچوب سرکوب و افراطی گری شدید علیه تمامی اقشار جامعه است که مخالف حکومت آل سعود هستند. بازداشت سید هاشم الشخص، یک بازداشت سیاسی محض است و این بازداشت های سیاسی از مدت ها قبل انجام می گیرد.

سازمان اروپایی عربستانی حقوق بشر تصریح کرد: آل سعود بعد از بازداشت، دروغ هایی را در رابطه با مسائل سیاسی می سازد و بازداشت شدگان را متهم می کند و در همین راستا از اتهامات کلیشه ای ارتباط با ایران استفاده می کند و این اتهامات را به شیعیان نسبت به می دهد.

"طه الحاجی" مشاور قانونی این سازمان حقوقی می گوید: رصد حقوقی نشان می دهد که ادعاهای آل سعود در انجام اصلاحات و تغییرات و احترام قانون بی اساس است و چنین چیزی مشاهده نمی شود. نیرو های حکومتی مرتکب یورش، بازداشت و بازجویی غیر قانونی می شوند و تمامی بازداشت شدگان را در زندان ها مورد شکنجه قرار داده و اجازه ارتباط با وکیل را به آنها نمی دهد.

وی اشاره کرد: تاریخ تأسیس حکومت سعودی بر پایه طایفه گری، خشونت، رفتار قبیله ای و انواع تبعیض نژادی است و این رژیم با ائتلاف با وهابیت که دشمن آشکار شیعه و مخالف کامل آن است، شکل گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha