جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عربستان سعودی

حوزه/ مقامات سعودی اخیرا شماری از فعالان اجتماعی از جمله "عبدالله جیلان" را در پی توئیت نویسی در صفحه توئیتر بازداشت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مقامات سعودی اخیرا شماری از فعالان از جمله "عبدالله جیلان" را در پی توئیت نویسی در صفحه توئیتر بازداشت کردند.

سازمان حقوقی "السند" از بازداشت ۱۲ نفر از فعالان عربستانی خبر داد، بدون اینکه به مدت بازداشت آنها اشاره کند.

این سازمان با انتشار تصویری از گذرنامه "جیلان"، مقامات سعودی را به آزادی بی قید و شرط وی و تمامی بازداشت شدگان دعوت کرد.

سازمان "السند" همچنین کلیپی از نامزد "جیلان" منتشر کرده که وی در این کلیپ تأکید می کند که از نیمه ماه "می" جاری، ارتباطش با "جیلان" قطع شده و از طریق دوستانش متوجه شد که خانه همسرش توسط نیرو های امنیتی سعودی مورد یورش قرار گرفته است.

نامزد جیلان با اشاره به اینکه دلیل بازداشت او، توئیت نویسی در صفحه توئیتر بوده است. سخنی از محتوای توئیت ها به زبان نیاورد.

وی در کلیپ ویدویی گفت: من ترسیده ام و وحشت زده ام. هیچ اطلاعی از او ندارم و نمی دانم زنده است یا مُرده. می ترسم به سرنوشت "جمال خاشقجی" گرفتار شده باشد.

نامزد جیلان افزود: وضعیت بسیار وحشتناک است و از همه کمک می خواهم.

از سوی دیگر صفحه "بازداشت شدگان آزادی بیان" که به اخبار بازداشت شدگان در عربستان می پردازد، تأکید کرد که "جیلان" در تاریخ ۱۲ ماه "می" در مدینه منوره بازداشت شده است.

همچنین منابع خبری دیگر تأکید کردند که "جیلان" در پی فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی و انتقاد از رژیم آل سعود، از شب عید فطر در بازداشت سازمان امنیت آل سعود است.

"زینب ولدون"، "ابو دحام"، "نازا" از جمله فعالانی هستند که در بازداشت به سر می برند.

سازمان حقوقی "سند" بر ضرورت توقف بازداشت های خودسرانه که ناقض آزادی بیان است و موجب افزایش نگرانی نسبت به نقض حقوق بشر در کشور می شود، تأکید کرد و خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان شد.

چند روز پیش "سعید بن ناصر الغامدی" پژوهشگر و تحلیلگر مخالف سعودی از بازداشت ۱۳ فعال عربستانی به دلیل فعالیت های حقوقی و ارتباط با فعالان خارج از کشور خبر داد و اشاره ای به اسامی آنها نکرد.

همچنین "اریج السدحان" فعال عربستانی در صفحه توئیتر خود خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد و گفت: توئیت نویسی جرم نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha