جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
"داود العلی" وبلاگ نویس و فعال اهل شهر احساء

حوزه/ رژیم سعودی "داود العلی" وبلاگ نویس و فعال اهل شهر احساء را در پی انتقاد از روند عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی بازداشت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عناصر سازمان بازجویی و امنیت عربستان سعودی "داود العلی" وبلاگ نویس و فعال اهل شهر احساء را در پی انتقاد از روند عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی در صفحه توئیتر بازداشت کردند.

براساس گزارش "مرآة الحزیرة"، نیرو های نظامی رژیم آل سعود وبلاگ نویس و فعال اهل احساء را به خاطر چند بار توئیت علیه توافقنامه ننگین با اشغالگران بازداشت کردند. به نظر می رسد این کلمات برای مقامات سعودی که از توافقنامه عادی سازی روابط با صهیونیست ها حمایت می کنند، درد آور بوده است؛ چراکه این وبلاگ نویس در توئیت خود به حمایت مستقیم مقامات رژیم آل سعود از کشور های عربی در برقراری روابط با رژیم اشغالگر اسرائیلی اشاره کرده است.

"داود العلی" که به طور خودسرانه و بدون هیچ دلیل قانونی و بدون مجوز بازداشت شده و حتی از سوی مقامات سعودی برای توضیح در خصوص اتهامات احضار نشده است، در اشاره به اصرار مقامات رژیم در اتکاب جنایت و عملیات انتقام جویی و هدف قرار دادن پی در پی، تأکید کرد: ریاض و به طور کلّی حاکمیت عربستان از اظهار نظر ها و صاحب نظران می ترسد.

"العلی" در توئیت های خود از حمایت آمریکا که برای حذف مسئله فلسطین و مقدسات آن با کمک حکام عرب به ویژه محمد بن سلمان تلاش می کند، انتقاد کرده بود.

وی در بیست و دوم ماه دسامبر جاری عکسی از دونالد ترامپ در صفحه توئیتر منتشر کرده و در خصوص حامی اشغالگران و پروژه آنها در منطقه و همچنین حامی تروریسم صهیونیستی و گروهک های تروریستی داعش، القاعده و النصره، سؤالاتی را مطرح کرده بود و به طور غیر مستقیم از رژیم آل سعود انتقاد کرده و گفته بود: آیا او به ما دروغ گفته؟ آیا با ما تعارف کرده؟ آیا با ما اعلام دشمنی نکرد؟ آیا نگفت که سفارت آمریکا را به قدس انتقال می دهد و این کار را انجام نداد؟ آیا نگفت که کرانه باختری و بلندی های جولان اشغالی متعلق به اسرائیل است؟ آیا او اقدام به تأسیس گروهک های تروریستی القاعده، داعش، النصره و بوکو حرام ننمود؟ باور کنید اینها هدیه ای برای ما بود.

به نظر می رسد آخرین توئیت العلی قبل از بازداشتش، رژیم سعودی را آزار داده بود؛ رژیمی که به خود اجازه بازداشت، سرکوب و بستن دهان ها را می دهد و با اشغالگران و حامیان آن رابطه دارد و برای عادی سازی روابط تلاش می کند.

العلی در توئیت دیگر خود گفته بود که ترامپ طی چهار سال چهره دورغین شخصیت های سیاسی، دینی، فرهنگی و رسانه ای جهان عربی و اسلامی را آشکار کرد، کاری که ملت ها طی یک قرن نتوانستند انجام بدهند.

این فعال عربستان اعلام کرد که او مخالف عادی سازی رواط با رژیم اسرائیل است و از طریق صفحه توئیتر در خصوص عادی سازی روابط با اشغالگران نظرسنجی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha