پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هیئت علمای بیروت

حوزه/ هیئت علمای بیروت تأکید کرد که آنچه دیروز یکشنبه در عربستان سعودی در مورد اعدام گروهی از جوانان اتفاق افتاد، غیرقابل قبول است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئت علمای بیروت تأکید کرد که آنچه دیروز یکشنبه در عربستان سعودی در مورد اعدام گروهی از جوانان اتفاق افتاد که هیچ تقصیری جز مطالبه حقوق مشروع و زندگی شایسته خود که با تمامی قوانین تضمین شده است، ندارند، غیرقابل قبول است.

این هیئت افزود: این جنایت مستلزم حرکت و اقدام وجدان های زنده جهان و همه مجامع بین المللی حقوق بشر است که دفاع از حقوق بشر را ستایش می کنند.

این هیئت در بیانیه ای، با تمام معیارها، آنچه مقامات سعودی مرتکب شده بودند را محکوم کرد و گفت: این کاری است که همواره در برخورد با شهروندان خود در زمینه های طایفه ای و بدون محاکمه و به دلایل واهی و با اتهامات ساختگی و توهمات و گمراه کردن افکار عمومی انجام داده است و به عنوان یک امر داخلی به آن توجهی نمی کند و هیچکس حق دخالت در آن را ندارد و ابتدایی ترین حقوق زندانیان برای دفاع از خود در اتهامات وارده را فراموش می کند.

هیئت علما گفت: افکار عمومی حق دارد بپرسد: آیا مطالبه حقوق شهروندی و معیشتی، جرمی است که به خاطر آن مجازات شوند؟! چه قانونی در دنیا کسانی را که خواهان حقوق شهروندی هستند، مجرم می داند؟!

این هیئت، این اقدامات خونین علیه این جوانان را که با اتهامات سیاسی و اخلاقی برای توجیه این عمل ساخته شد، محکوم کرد و از مقامات خواست که از نقض حقوق بشر، حرمت ها و قوانین انسانی دست بردارند.

علمای بیروت از سازمان ها و نهادهای حقوقی و مبانی حقوق بشر خواستند تا فوراً مداخله کنند و بین یک انسان و دیگری تبعیض قائل نشوند و اگر محاکمه ای باید برگزار شود، پس بگذارید محاکمه های منصفانه مطابق با مبانی و اصول انسانیت باشد که توسط همه قوانین تضمین شده است.

این هیئت اشاره کرد: وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی ماست، پس از شنیدن فراخوان های مراجع دینی و حقوق بشری برای مداخله، صدای خود را با این درخواست‌ها برای توقف این جنایت ها همراه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha