جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عربستان

حوزه/ شخصیت های دینی و سیاسی جهان نسبت به اعدام ۳۷ نفر از مسلمان عربستان که بیشتر آنان شیعه بودند واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شخصیت های دینی و سیاسی جهان نسبت به اعدام 37 نفر از مسلمان عربستان که بیشتر آنان شیعه بودند واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

 

امام جمعه نجف اشرف: ای شیعیان عربستان بر ستم آل سعود صبر کنید

سید صدر الدین قپانچی خطیب جمعه نجف اشرف اعدام 37 نفر از مسلمانان عربستان به دست رژیم آل سعود را محکوم کرد و این فاجعه را به خانواده های شهدا تسلیت گفت و برای فرج و گشایش ملت عربستان از شیعه و سنی دعا کرد و گفت: ای شیعیان عربستان بر ستم آل سعود صبر کنید.

 

رژیم آل سعود بار دیگر وحشی گری و جنایتکار بودن خود را نشان داد

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش اهل الحق عراق گفت: رژیم آل سعود با اعدام 32 نفر از شهروندان قطیف بار دیگر وحشی گری و جنایتکار بودن خود را نشان داد  و این جنایت دلیل آشکاری بر تروریست بودن رژیم آل سعود است.

 

تجمع علمای جبل عامل اعدام شیعیان توسط رژیم آل سعود را محکوم کرد

تجمع علمای جبل عامل لبنان اعدام ۳۷ نفر از شهروندان عربستان سعودی از جمله ۳۲ شهروند شیعه را محکوم کرد.

تجمع علما افزود: کشتار شیعیان قطیف، احسا و مدینه که میان آن روحانیون دینی هم بودند، بیانگر این است که رژیم آل سعود تمامی قوانین بین المللی و اخلاقیات را به سخره گرفته است.

 

شیخ خطیب: اعدام های عربستان بر اساس محاکمه عادلانه و ادله مستند نبود

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اقدام رژیم آل سعود در اعدام شهروندان عربستان را محکوم کرد و گفت: این اعدام ها بر اساس محاکمه عادلانه و ادله ثابت و مستند نبود و این چیزی است که سازمان های حقوقی و بین المللی بر آن تاکید دارند.

وی اشاره کرد: امیدوار بودیم که عربستان سعودی به جای تشدید احکام اعدام به درخواست های گفتگو با ایران و کشور های همسایه جواب مثبت بدهد.

 

شیخ دعموش: جنایت های رژیم آل سعود بیانگر عمق شکست آن در به زانو در آوردن ملت های منطقه است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله از رژیم آل سعود در پی اعدام ده ها نفر از شهروندان بی گناه عربستان انتقاد کرد و گفتک اینان هیچ جرم و گناهی مرتکب نشده بودند، جز اینکه حقوق ضایع شده خودشان و حقوق ملت مظلوم و محکوم به استبداد، عقب ماندگی و نادانی هستند را مطالبه کردند.

وی جنایت های روزانه رژیم آل سعود را در حق ملت یمن و حمایت از گروهک ها و سازمان های تروریستی و تکفیری در سوریه، یمن، لیبی و غیر آن محکوم کرد وگفت: این جنایت و جنایت های دیگر رژیم بیانگر عمق شکست آن در به زانو در آوردن کشور و ملت های منطقه است و این جنایت لکه ننگی بر پیشانی رژیم باقی خواهد ماند و هرگز عمل خیر و تقدیم کمک های انسانی به آوارگان آن را پاک نخواهد کرد.

 

سید فضل الله: چرا باید شمار زیادی از یک مذهب معین در عربستان اعدام شوند؟

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت به فاجعه اعدام مسلمانان عربستان اشاره کرد و گفت: باید دلایل و توجیهات این اعدام را بررسی کرد، به خصوص که بیشتر آن ها از مذهب بخصوصی بوده و دارای موقعیت های دینی و اجتماعی بودند، لذا باید در این احکام شک کرد به ویژه که در زمانی این احکام صادر شدند که منطقه شاهد خفقان است.

 

مفتی جعفری لبنان: اعدام شیعیان عربستان زیر پاگذاشتن قانون و انسانیت است

شیخ احمد قبلان در خصوص اعدام شیعیان عربستان گفت: اعدام ده ها شهروند عربستانی در واقع زیر پاگذاشتن قانون طبیعی و انسانی و تجاوز آشکار به کمترین حقوق شهروندان در دفاع از خود در مقابله با سلطه گری و سوء استفاده سیاسی است.

 

رئیس انجمن علمای صور: اعدام‌های عربستان در جهت ساکت کردن مخالفان رژیم سعودی انجام می‌گیرد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور طی بیانیه ای سکوت جهانی به ویژه مدعیان دفاع از حقوق بشر در مقابل اعدام های عربستان را محکوم کرد.

وی افزود: اعدام های عربستان با هدف ساکت کردن مخالفان سیاسی رژیم آل سعود انجام می گیرد.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، اعدام شیعیان عربستان را محکوم کرد

درپی اعدام ظالمانه 32 شهروند شیعه عربستان توسط رژیم آل سعود در روز گذشته، شیخ جلال الدین صغیر عضو مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور پیامی این اقدام را محکوم کرد و گفت: شهادت مظلومانه جمعی از شیعیان به دست گردنکشان آل سعود را تسلیت می گوییم.

 

روحانی عراقی: خون شهدای قطیف شعله انقلاب را در حجاز روشن می کند

حجت الاسلام هاشم ابوخمسین از مجاهدان عراقی گفت: مراجع علما و گروه های مقاومت عراقی جنایت وحشتناک شرق عربستان را محکوم کرده و از همگان می خواهیم حافظ خون شهدا باشند.

وی ادامه داد: این جنایت در حق انسانیت و آزادی و عدالت و در حق اسلام انجام شد و این جنایتی در حق تمام افکار عمومی جهان و مخالفان سیاسی و در حق آزادی بیان بود.

 

العمل الاسلامی بحرین: جنایت خونین عربستان، آغاز حتمی سقوط آل سعود است

جمعیت العمل الاسلامی بحرین جنایت فجیع آل سعود طاغی در اعدام ظالمانه شیعیان عربستان در میان سکوت بین المللی را محکوم کرد.

32 نفر از 37 نفر یاد شده از ساکنان شهرهای القطیف، الاحساء، مدینه منوره، القصیم و عصیر هستند و اکثر آنها از پیروان اهل بیت (ع) و در بین آنها طلاب علوم دینی بودند که در جنبش مردمی برای درخواست عدالت اجتماعی و حقوق مساوی شرکت داشتند.

 

الوفاق: اعدام‌های اخیر عربستان زلزله بزرگی در تمامی منطقه به وجود می‌آورد

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین جنایت اعدام شیعیان و شهروندان عربستانی توسط رژیم آل سعود را به اهالی منطقه شرقی، مدینه منوره و تمامی مناطق عربستان تسلیت گفت.

جمعیت وفاق اسلامی با بیان اینکه اعدام به خاطر اندیشه، اعتقاد، دیدگاه سیاسی و خواسته های مشروع بسیار خطرناک است، گفت: بشریت بر اساس اختلاف، تنوع و کثرت در اندیشه و دیدگاه شکل گرفته و این اختلاف از نظر دینی، قانونی و انسانی قابل قبول است و این چیزی است که سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر بر آن تاکید دارند.

 

"الوفاء" بحرین: رژیم آل سعود بر اساس تفکر داعشی مرتکب جنایت کشتار شیعیان شد

جریان وفاء اسلامی بحرین گفت: کشتار وحشیانه بیش از ۳۰ انسان بی گناه از سوی رژیم آل سعود بر اساس اندیشه داعشی و نادیده گرفتن معیار های شرع اسلامی و قانون وضعی انجام گرفت و محاکمه آن ها به صورت صوری و فاقد معیار های عدالت و شرایط لازم بود.

 

علمای بحرین: مسلمانان جهان برای شهدای عربستان مراسم عزا برگزار کنند

علمای بحرین در پی اعدام شیعیان عربستان توسط رژیم آل سعود از مسلمانان جهان به ویژه مردم بحرین خواست برای شهدای عربستان مراسم عزا برگزار کنند.

در نهایت تأسف و تأثر خبر فاجعه کشتار مسمانان در سرزمین حرمین شریفین دریافت کردیم و این خبر جهان اسلام را به لرزه در آورد.

رژیم آل سعود آنان را به خاطر دیدگاه سیاسی مخالف و مخالفت با رژیم جنایتکار که آنان را به اتهامات باطل متهم می کند، اعدام کرده است.

 

امام جمعه شیعیان شهر کوناکری: اقدام اخیر عربستان سند مظلومیت شیعه از ابتدای تاریخ تا کنون است

حجت الاسلام شیخ محمد بیلو ضمن تاکید بر این نکته که سران سعودی شرارت و ظلم را از حد خود گذرانده اند، گفت: اقدام اخیر عربستان سعودی در اعدام ۳۲ تن از شیعیان این کشور، نشانه مظلومیت پیروان اهل بیت (ع) از ابتدای تاریخ تا کنون است

 

انجمن علمای یمن اعدام شیعیان عربستان و انفجار تروریستی سریلانکا را محکوم کرد

انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای انفجار های تروریستی و کشتار وحشیانه مردم بی گناه در سریلانکا و اعدام های شیعیان قطیف و احساء از سوی رژیم آل سعود را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

انجمن علمای یمن اعدام شیعیان قطیف، احساء و مناطق شرقی عربستان توسط رژیم آل سعود را محکوم کرده و می گوید: این اعدام ها با توجیه ها و عناوین بی اساس وی برای هدف قرار دادن انسان های آزاده شبه جزیره عربستان و بلاد الحرمین انجام گرفته است.

رسانه های جهانی که با مسئله جمال خاشقچی حرکت کرده و آن همه سر و صدا کردند، اکنون اعدام ده ها نفر شیعه عربستانی را نادیده گرفته است و این نشانگر دوگانگی این رسانه ها و تسلیم بودن آنان در مقابل سیاست نفت و دلار می باشد.

شرارت و جنایت های آمریکا و مزدوران آن در منطقه و در رأس آن رژیم آل سعود و امارت غیر قابل تحمل شده و سکوت در برابر جنایت ها و توطئه های آنها در سطح جهان به ویژه یمن جایز نیست، لذا علمای امت و آزادگان آن باید از خود حرکتی نشان داده و در برابر طغیان آمریکا و آل سعود و امارات بایستند.

 

معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان: اعدام شیعیان قطیف نشانه خوی استبدادی و دشمنی آل سعود با اهل بیت (ع) است

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد اقبال رضوی معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پیام تویتر خود با محکومیت سربریدن ۳۲ نفر از شیعیان بیگناه در عربستان توسط حکومت دیکتاتور و مستبد عربستان، گفت: در حجاز مقدس حکومت دست نشانده قدرتهای استکباری یعنی آل سعود ۳۲ نفر از شیعیان بیگناه را سربریده است که شماری از علما نیز در میان شهدا بودند.

 

رئیس شورای علمای هندوستان: سکوت جوامع بین الملل و سازمان های حقوق بشر در جنایات اخیر عربستان بسیار نگران کننده است

حجت الاسلام والمسلمین سید کلپ جواد نقوی ضمن محکومیت کشتار وحشیانه بیش از ۳۰ انسان بی گناه از سوی رژیم آل سعود گفت: این جنایت اولین جنایت عربستان نیست و سکوت سازمان های حقوق بشر به این اقدامات غیرانسانی عربستان بسیار نگران کننده است.

 

مردم هندوستان خواستار قطع روابط دیپلماتیک با عربستان شدند

مردم هندوستان با برگزاری تظاهرات علیه کشتار شیعیان عربستان توسط آل سعود، خواستار قطع روابط هند با عربستان شدند.

تظاهرات مردمی علیه کشتار وحشیانه بیش از 30 انسان بی گناه از سوی رژیم آل سعود در شهر لکهنو هند با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی رئیس شورای علمای هندوستان برگزار شد.

 رئیس شورای علمای هندوستان در سخنرانی خود در این اجتماع گفت: اقدامات ضد حقوق بشر در عربستان به اوج رسیده است و ما کشتار شیعیان بی گناه را به شدت محکوم می کنیم و از سازمان ملل می خواهیم اقدامات غیر قانونی عربستان را با جدیت پیگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha