پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افزایش ۲۵۰ درصدی یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

حوزه/ یک موسسه اسرائیلی به تازگی آماری منتشر کرده و به افزیش ۲۵۰ درصدی یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی نسبت به ۷ سال گذشته اذعان داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، سال 2016 شاهد یورش‌های پیاپی شهرک‌نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی بود که این حملات از زمان اشغال بخش شرقی بیت المقدس در پنجاه سال پیش تاکنون بی‌سابقه بوده‌اند.

طبق آماری که به تازگی توسط یک موسسه اسرائیلی منتشر شده، براساس تقویم فلسطینی، هجوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی نسبت به 7 سال گذشته حداقل 250% افزایش نشان می‌دهد. طبق گزارش‌های رسمی در سال 2009 تعداد اسرائیلی‌هایی که به مسجدالاقصی یورش بردند 5 هزار و 658 نفر بودند درحالی که این رقم در سال 2016 بیش از 14 هزار نفر بوده است.

این در حالی است که آژانس‌های خبری فلسطینی اعلام کردند که تفاوت‌های زیادی میان آمار ادعا شده توسط اسرائیل و اطلاعات جمع شده توسط منابع فلسطینی وجود دارد. برای مثال به گفته خبرگزاری قدس شمار صهیونیست‌های حمله کننده به مسجد الاقصی نزدیک به 18 هزار نفر بوده و نسبت به سال 2009 افزایش 310 درصدی نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها توانسته‌اند با سازماندهی بهتر عمل کرده و ارتش اسرائیل نیز به خوبی از آنان حمایت می‌کند.

در این گزارش همچنین ذکر شده که گروه‌های فلسطینی سعی در حفاظت از اماکن مقدس داخل مسجدالاقصی از جمله مدارس شریعت و جنبش اسلامی را داشته‌اند اما تلاش‌هایشان به خاطر اقدامات سرکوبگرانه‌ رژیم اسرائیل ناکام مانده است. با این حال این گزارش به طور مشخص اشاره‌ای به یورش دانشجویان اسرائیلی، نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی و پلیس اسرائیل نکرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha