یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهرک سازی اسرائیل

حوزه/ رژیم اشغالگر اسرائیل طرح‌هایی را برای ساخت حدود ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی تصویب کرده‌ است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رژیم اشغالگر اسرائیل طرح‌هایی را برای ساخت حدود ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی تصویب کرده است. طرح‌های شهرک‌سازی فوق‌الذکر بخشی از مجموعه‌ای از توسعه‌های شهرک‌سازی است که کنترل اسرائیل را بر اراضی بیشتری در قدس تحکیم می‌کند و در عین حال جدایی آن از کرانه باختری را افزایش می‌دهد.

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل به پروژه های شهرک سازی خود در شهر قدس اشغالی با هدف تثبیت کنترل کامل بر اراضی بیشتر بیت المقدس، جداسازی آنها از کرانه باختری در همه جهات و حل و فصل وضعیت جمعیتی و جغرافیایی این شهر به نفع ادامه می دهند. «کمیته منطقه‌ای اسرائیل» در قدس اشغالی اخیراً طرح‌هایی را برای ساخت ۲۹۶۹ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های «فرنچ هیل»، «پیسگات زائف» و «گیوات شاکد» تصویب کرد.

این طرح ها از خطرناک ترین پروژه های شهرک سازی است که هدف آن حل و فصل وضعیت جمعیتی و جغرافیایی شهر اشغالی به نفع شهرک نشینان است.

اشغالگران به سرعت در حال تلاش برای تنگ کردن حلقه شهر قدس با تصرف زمین های بیشتر، تبدیل آن به شهرک سازی و بهره برداری از تمام مناطق خالی برای ساخت شهرک هستند.

کارشناسان فلسطینی تایید می‌کنند که مقامات اشغالگر اسرائیل هزاران دونوم از اراضی بیت‌المقدس را در مرکز، جنوب و شرق شهر مصادره خواهند کرد که مراکز جمعیتی در مناطق مورد نظر را تهدید می‌کند.

کارشناسان افزودند: تأسیس این واحدهای مسکونی با هدف محاصره مجتمع های مسکونی و تبدیل آن‌ها به جزایر محاصره‌شده که اطراف آن را شهرک‌ها از هر سو در بر می‌گیرد و مجاورت جغرافیایی بین آن‌ها وجود ندارد، علاوه بر این، بیت‌المقدس را از اطراف جدا می‌کند و به طور کامل آن را از کرانه باختری جدا می‌کند.

اشغالگران صهیونیست همچنین به دنبال تغییر الگوی شهری و محو کامل منظر فرهنگی در شهر اشغالی قدس و تحمیل حقایق یهودیت بر شهر هستند تا به اکثریت یهودی تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha