پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محافظة حماة السورية تحتفي بالشهيد قاسم سليماني

حوزه/ استان حماه در سوریه همچون سایر شهر های سوریه، مراسم بزرگداشتی را برای فرمانده جهادی بزرگ سردار قاسم سلیمانی برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، استان حماه در سوریه همچون سایر شهر های سوریه، مراسم بزرگداشتی را برای فرمانده جهادی بزرگ سردار قاسم سلیمانی برگزار کرد.

این مراسم در شهری که روزی تروریسم بر اکثر مناطق آن مسلط شده بود با حضور رسمی و مردمی برگزار شد. شرکت کنندگان تصاویر شهید سلیمانی را به دست داشتند.

شهید سلیمانی مانع نفوذ تروریسم به حماه شد

جواد ترک آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تأکید کرد: شهید قاسم سلیمانی بر اساس ایمان عمیقی که به مبانی انقلاب اسلامی داشت به مسئله حمایت از مستضعفان جهان پایبند بود و از صاحبان حق حمایت کرد و در کنار آنها در مطالبه این حق ایستاد. حضور و اقدامات وی در سوریه برای بیان این دیدگاه و این شیوه و این اعتقاد بود.

سفیر ایران در سوریه با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی برادران و دوستان خود را در سوریه به عنوان خط مقدم محور مقاومت و به عنوان کشور مبارز و درگیر با تروریسم، یاری کرد، افزود: این کشور جایگاه بالایی در منطقه دارد و شهید سلیمانی بر اساس ائتلاف مستحکم میان دو کشور و رهبران آنها، به یاری سوریه آمد و در کنار آن ایستاد.

ترک آبادی تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی مثل یک سرباز –همانطور که خودش این نام را برگزید- به این محور و اعتقاد و ایمانی که در طول زندگی اش به آن پایبند بود، خدمت کرد.

خون ملت ایران و سوریه در سرزمین این کشور به هم آمیخته شده است

محمد طارق کریشان استاندار حماه با بیان اینکه شهر حماه از همه سو مورد حمله تروریسم قرار گرفته بود، گفت: این شهر به لطف جمهوری اسلامی ایران و تلاش های قهرمانِ شهید قاسم سلیمانی، تروریسم نتوانست وارد شهر حماه شود.

وی از نقش بزرگ جمهوری اسلامی ایران در حمایت بزرگ از ملت سوریه و ایستادگی آن در کنار آن و در کنار حق تشکر و قدردانی کرد و افزود: خون ملت ایران و سوریه در سرزمین این کشور به هم آمیخته شده است و این دو کشور نه تنها در زمینه نظامی، بلکه در زمینه های بسیاری همکاری دارند و ایران تمامی نیاز های شهروندان سوریه ای را تهیه می کند.

استاندار حماه تأکید کرد: یاد شهید سلیمانی هرگز از وجدان و دل های ما پنهان نخواهد شد و شهادت این قهرمان بزرگ هرگز بر ما مخفی نخواهد ماند. ایران و سوریه نقاط مشترک زیادی دارند که بر اساس آن می توانند در مسیر شهید قاسم سلیمانی حرکت کنند.

شهید سلیمانی باید در عقل و جان سوری ها جاودانه شود

شیخ علی العموری شیخ عشیره الکعکیدات در استان حماه گفت: به مناسبت ترور شهید قاسم سلیمانی بر حق این مرد بزرگ بر ما و بر عموم محور مقاومت تأکید می کنیم؛ ایشان در حمله وحشیانه به رهبری آمریکا و ترکیه، در کنار ما ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه یاد شهید قاسم سلیمانی باید در عقل و جان سوری ها جاودانه شود و این یاد غیر قابل فراموشی است، بیان داشت: این شهید در مسیر جهادی خود ثابت کرد که در کنار حق است و مناسبت شهادت ایشان برای ملت سوریه بسیار باارزش است.

شهید سلیمانی در تمامی جبهه های نبرد علیه آمریکا و اسرائیل تأثیر گذار بود

شیخ محسن الخضر یکی از کسانی که برای مشارکت در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی از استان حمص به استان حماه آمده، گفت: در اولین سالگرد شهادت فرمانده بزرگ محور مقاومت که در تمامی جبهه های نبرد علیه آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن در منطقه تأثیر گذار بود، محور مقاومت این کوه شکوهمند و فرمانده مهربان و دلسوز را که در تمامی جبهه ها همچون پدری برای رزمندگان سوری و غیر سوری بود از دست داد.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی در عرصه سیاست باتجربه و رهبر بود و به معنای کامل کلمه برای مجاهدان پدر و برادری وفادار بود.

مکتب مقاومت که از امام خمینی تا سید حسن نصرالله امتداد دارد، باقی خواهد ماند

شیخ الخضر بیان داشت: مدرسه و مکتب مقاومت که از امام خمینی تا حافظ اسد رئیس جمهور سابق سوریه و اکنون امام خامنه ای و بشار اسد و سید حسن نصر الله و سایر برادران مجاهد در این محور امتداد دارد، مکتب بزرگ و نتیجه بخش در تمامی نسل ها باقی خواهد ماند و تمامی سرزمین را از لوث تروریسم و صهیونیست ها آزاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha