شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الشيخ أحمد قبلان

حوزه/ شیخ احمد قبلان گفت: ما به آمریکا اعتماد نخواهیم کرد حتی اگر بگوید «لا اله الا الله» و رئیس "نبیه بری" تضمینی حاکمیتی برای حفاظت از نقش و کارکرد مهم ترین موقعیت حاکمیتی در کشور لبنان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز لبنان در بیانیه ای گفت: از آنجا که آنچه در منطقه اتفاق می افتد بر ماهیت و حاکمیت کشور لبنان تأثیر می گذارد، آنچه لازم است این است که بفهمیم جنگ در نوار غزه و توجه به لبنان در میانه جهانی است که در آن هیچ عدالت جز زور وجود ندارد و اکنون ارزش لبنان بر اساس ارزش جبهه جنوبی و آمادگی مقاومت و زرادخانه آن است.

وی افزود: بنابراین باید با جنگ با یک تصمیم ملی مواجه شد که به یک توافق نامه انتخاب ریاست جمهوری که بر گزینه های ملی لبنان، قابلیت های کشور و نفوذ نهادها و دستگاه های مختلف آن با هدف مسدود کردن راه به روی پروژه آمریکایی تاکید می کند، منتهی شود.

مفتی جعفری ادامه داد: ابتکار اعتدال باید در نزدیک شدن به نیازهای مشارکت ملی و منشور آن و واقعیت لبنان در قبال سونامی پروژه دیوانه آمریکا و تلاش سفرا تا زمانی که در آن انگشتان مشکوک آمریکا است، میانه رو باشد.

شیخ قبلان بیان داشت: ما به آمریکا اعتماد نخواهیم کرد حتی اگر بگوید «لا اله الا الله» و رئیس "نبیه بری" تضمینی حاکمیتی برای حفاظت از نقش و کارکرد مهم ترین موقعیت حاکمیتی در کشور لبنان است.

وی ادامه داد: به برخی می گویم، آتش بهار آمریکا، تونس، مصر، لیبی، سوریه، عراق، سپس لبنان (از زمان بهار انقلاب واتس آپ) و امروز غزه و قبل از آن سودان که در حال مرگ است را فراگرفت. امروز، در میان پروژه‌هایی که ساختار ملی و فرقه‌ای لبنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، واشنگتن به تصدی کلید نهادهای قانون اساسی لبنان چشم دوخته است.

شیخ قبلان اشاره کرد: در این راستا، بازی بندر غزه با هزینه بنادر لبنان با بندر حیفا ارتباط برقرار می کند و هدف آن اتصال مجدد حیفا با بنادر هند و تبدیل خاورمیانه به نسخه ای از بندر حیفا است تا کلیدی برای کنترل ساختارهای نفوذ در قاره آسیا و پیوند حیاتی با قاره آفریقا باشد. از این رو، برخی باید درک کنند که جنگ غزه پل ارتباطی برای جنگ آینده است که محیط اطراف را در بر می گیرد.

وی در پایان گفت: امروز این رژیم سیاسی و نظامی در تل‌آویو از ارزیابی‌ها در مورد لبنان وحشت دارد، به این دلیل که مقاومت وجود دارد و آنچه لازم است محافظت از مقاومت از طریق انتخاب ریاست جمهوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha