شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجمع علمای مسلمان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ در غزه است، از گروه‌های فلسطینی خواست تا با ساخت بندر توسط دولت آمریکا در غزه، مخالفت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ در غزه است، از گروه‌های فلسطینی خواست تا با ساخت بندر توسط دولت آمریکا در غزه، مخالفت کنند.

در بیانیه این تجمع آمده است: ما به سخنرانی اتحادیه که توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مقابل کنگره ایراد شد، گوش دادیم که در آن او به آنچه که در غزه اتفاق می افتد پرداخت و اعلام کرد که ارتش آمریکا یک مأموریت اضطراری را برای ایجاد یک اسکله دریایی موقت در دریای مدیترانه در سواحل غزه که قادر به پذیرش کشتی‌های بزرگ حامل غذا، دارو، آب و پناهگاه‌های موقت باشد، هدایت خواهد کرد.

این تجمع ادامه داد: این بیداری اعلام شده از سوی رئیس جمهور آمریکا به منظور کاهش فشارهای داخلی بر وی از طریق راهپیمایی های بزرگی است که در سراسر ایالات متحده آمریکا برگزار می شود.وی آنچه را که در غزه اتفاق می‌افتد، غم‌انگیز توصیف کرد و بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که اکثر آنها عضو جنبش حماس نیستند و هزاران نفر از آنها زن، کودک و بی‌گناه هستند در غزه در جریان جنگ کشته شدند. این نه بازگشت به خود است و نه توبه از جنایت بزرگی که او در حق مردم غزه انجام داد؛ بلکه ادامه طرح نابودی غزه است، ابتدا با اعلام افتتاح بندر که هفته ها طول می کشد، یعنی می خواهد جنگ را برای مدت بیشتری طولانی کند. او به دنبال آن نیست که با برقراری یک آتش بس موقت، آن را متوقف کند، همه اینها به وضوح به این معنی است که ایالات متحده آمریکا مصمم است به حمایت خود از دشمن صهیونیستی در جنایات و کشتارهایی که علیه مردم غزه انجام می دهد، ادامه دهد.

تجمع علما در این بیانیه تصریح کرد: ما در تجمع علمای مسلمان از جنبش حماس، جهاد و گروه های فلسطینی می‌خواهیم که این بندر را که اهدافی غیر از آنچه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است در پیش دارد را رد کنند.

این بیانیه افزود: این یک پل در این منطقه و مقدمه ای برای تصرف آن است، بنابراین بایدن نمی تواند ما را متقاعد کند که قادر به فشار بر رژیم صهیونیستی برای دریافت کمک از طریق زمین نیست. همچنین، تلاش او برای کاهش جنایتی که با پرتاب کمک های مرگبار از طریق هوا مرتکب می شود برای او کارساز نخواهد بود، زیرا حتی بخش کوچکی از نیاز مردم غزه را تشکیل نمی دهد.

این تجمع ادامه داد: تنها راه، بازکردن گذرگاه مرزی و امدادرسانی زمینی با هزاران کامیون است و موارد غیر از این، تنها تلاش برای فرار از جنایت انسان دوستانه دشمنان ملت فلسطین و دشمنان مسئله فلسطین، اعم از عرب، صهیونیست، آمریکایی ها و اروپایی ها است.

تجمع علمای مسلمان بیان داشت: آنچه امروز در حال رخ دادن است یک جنایت بزرگ بشردوستانه در برابر چشم جهانیان است و تنها راه حل، ایستادگی مقاومت در برابر این جنایت بزرگی است که علیه ملت فلسطین مرتکب می شوند.

تجمع علما اشاره کرد: تنها راه حل، ادامه عملیات و پایداری و جلوگیری از دستیابی دشمن صهیونیستی به اهداف و اثبات ناکامی آن در دستیابی به اسرا است و تنها راه حل آزادی اسرا، مذاکره غیرمستقیم و مبادله به گونه ای است که برای مقاومت رضایت بخش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha