جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازمان امدادی کاتولیک به قطع کمک آمریکا به آوارگان فلسطینی انتقاد کردند

حوزه/۲۱ سازمان امدادی کاتولیک از جمله خدمات امدادی و سازمان خدمات پناهندگان یسوعیون آمریکا از قطع کمک ۶۵ میلیون دلاری آمریکا به سازمان ملل متحده و آژانس پناهندگان فلسطین انتقاد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، سازمان های امدادی کاتولیک از ایالات متحده آمریکا در نامه ای سرگشاده از قطع کمک مالی 65 میلیون دلاری آمریکا به سازمان ملل متحد و آژانس پناهندگان فلسطین انتقاد کرده و خواستار ادامه کمک مالی به آوارگان فلسطینی شدند.

رهبران 21 سازمان امدادی از جمله خدمات امدادی کاتولیک و سازمان خدمات پناهندگان یسوعیون ایالات متحده آمریکا نامه ای به رکس تیلرسون وزیر امور خارجه و دیگر سیاستمداران آمریکایی نوشته و نسبت به کاهش کمک های امدادی به پناهندگان فلسطینی ابراز نگرانی کرده و بر پیامدهای ناگوار کاهش کمک های اضطراری و کمک های پزشکی در منطقه تاکید کردند.

در این نامه که به صورت آن لاین توسط آژانس خبری فلسطین منتشر شده آمده است: ما عمیقا نگران پیامدهای انسانی این تصمیم برای کاهش کمک در حمایت از زندگی کودکان، زنان و مردان در اردن، لبنان، سوریه و کرانه باختری و نوار غزه هستیم.

جولیا مک فرسون، مدیر اجرایی موقت خدمات پناهندگان یسوعیون گفت: به عنوان یکی از همکاران سازمان ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی در برخی برنامه ها احساس وظیفه کردیم که به این حرکت بپیوندیم. این محل با کمبود منابع و امکانات برای کمک به میلیون ها پناهنده و آواره در سال های اخیر به دلیل جنگ در سوریه، عراق و افغانستان مواجه است. کمبود کمک های مالی می تواند در تمام منطقه احساس شود و پیامدهای وخیمی به همراه داشته باشد.

در این نامه همچنین آمده است: تصمیم آمریکا برای قطع کمک های مالی به فلسطینیان ارتباطی با ارزیابی نیازمندی ها نداشته و تنها اقدامی برای مجازات رهبران سیاسی فلسطینی و تحمیل خواسته های سیاسی به آن ها می باشد.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در 2 ژانویه طی توئیتی اعلام کرده که آمریکا بودجه مالی به سازمان ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی را قطع خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha