پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آژانس (آنروا)

حوزه/ حزب جبهه عمل اسلامی با توافقی که بین آژانس (آنروا) و آمریکا برای از سرگیری حمایت آمریکا از این آژانس امضا شد، مخالفت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب جبهه عمل اسلامی با امضای توافق بین آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) و وزارت امور خارجه آمریکا برای از سرگیری حمایت آمریکا از این آژانس که از زمان دونالد ترامپ متوقف شده بود، مخالفت کرد.

این حزب در بیانیه ای گفت: این تواقفنامه، محدودیت و موانعی را بر سر راه فعالیت آژانس در سرزمین های فلسطین و مناطق مختلف از جمله اردن به وجود می آورد.

جبهه عمل اسلامی ادامه داد: شروط آمریکا برای این آژانس مستقل بودن آن را تهدید می کند و علی رغم اینکه آنروا یک موسسه مستقل وابسته به سازمان ملل است، موجب تسلط و سیطره آمریکا بر فعالیت و امور آن می شود. همچنین آمریکا استمرار حمایت را به تضمین بی طرفی فعالیت آنروا و کارکنان و ذی نفعان آن از آوارگان فلسطینی مشروط کرده است.

این جبهه تصریح کرد: این توافقنامه تلاشی برای جدا کردن کارمندان و ذی نفعان از ارتباط با مسئله و اهداف آنهاست و  اخیراً آژانس آنروا بر اساس شرایط آمریکا، شماری از کارمندان را به بهانه آنچه آژانس آن را نقض مبانی و قوانین و تحریک علیه خشونت و نفرت پراکنی توصیف می کند، برکنار کرده است.

عمل اسلامی اردن بر ضرورت دخالت دولت های عربی و سازمان های جامعه بین الملل در توقف حمایت از آژانس آنروا برای اهداف سوء استفاده سیاسی تأکید کرد و خواستار حمایت از آژانس و ارائه حمایت لازم و مقابله با طرح های حذف این آژانس که در چارچوب پروژه حذف مسئله آوارگان فلسطینی و لغو حق بازگشت انجام می گیرد، شد.

شایان ذکر است که آژانس آنروا با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۹ میلادی برای ارائه کمک و حمایت از آوارگان فلسطینی در مناطق پنجگانه اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه تأسیس شد و اکنون به ۵.۴ میلیون پناهنده، خدمات می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha